Scalpel prosím … – … Hotovo

Chcel som napísať len aktualitu o tom, ako dnes prišiel balíček z Holandska s vecami pre Scalpel, ale bola by to aktualita na celú stranu, takže radšej pridám menší článoček.

Balíček som objednával pred piatimi týždňami s nádejou, že bude hneď tu, ale stále nechodil, novembrový pretek seriálu ZVK v Pozděchove som videl len ako divák a dosť ma naštvalo, keď som pred týždňom dostal mail, že balík je skompletovaný a odoslaný na moju adresu, najmä, keď bolo avizované, že všetko majú na sklade. No ale dnes som sa potešil, keď som sa vrátil z pošty, dve sady predných kolies, jeden servosaver, sada plastových dielov (najmä ofsety zadnej nápravy) ako aj diely prednej nápravy ale hlavne zadný domec BL pre striedavé motory a motory MIG280, s ktorými sa jazdí v Čechách, pretože v stavebnici je domec a motor Speed300, ktorý má iné rozmery pre upevňovacie skrutky.

Pôvodné sady aku 4xGP1300 som nahradil dvojčlánkom LiPol 800 mAh z Číny. Dnes som sa pokúsil aku, regulátor, prijímač a hlavne káble napasovať na podvozok a hlavne pod originálnu karosériu, ktorá je známa tým, že pri rozvore 129 mm a jej nízkej výške je tam minimum miesta. Nakoniec sa mi to podarilo. Aku na sucháči na ľavej strane, regler vpravo vzadu, prijímač pred ním, vypínač na pôvodnom mieste serva riadenia. Káble serva aj reglera úhľadne zviazané a natesno pod karosériou, ale sú tam.

Keď to tak všetko ležalo predo mnou na stole, vybral som z kufra vysielač KoProPo a znova sa pozrel do návodu. Odložený bol tuším od marca tohto roku, takže som nechcel nič riskovať. Čo ma ale prekvapilo, že osem tužkových aku GP Recyko mali napätie 10,3V a po pár minútach sa ustálilo na 10,1 V ! Klasické NiMH aku by boli dávno v pr… Najprv som musel spárovať vysielač 2,4 GHZ s prijímačom. Po opätovnom zapnutí prijímača sa ozvalo zabzučanie serva prednej nápravy a kolesá poslušne a rýchlo reagovali na otáčanie volantu na vysielači. Moje ukryté automodelárske srdce zaplesalo

Všetko som to zase povypínal a dal sa pripájkovať káble z reglera k motoru, čo je celkom gynekologická operácia. Pre vybratie motora je potrebné kompletne vybrať zadnú osu a odmontovať pravý domec zo spodného plata. A po pripájkovaní všetko späť. Opäť som zapol rádio a tentoraz okrem predných kolies sa roztočil aj motor (zatiaľ bez zadnej nápravy). Teda točil sa v polohe plynu neutrál, takže prišiel čas k nastaveniu reglera a vysielača (ktorý má 27 funkcií!) a teda opäť čítanie návodu. Po krátkej chvíli bolo všetko hotové, aj pohonná lipolka. Takže som ju dal dobiť a medzitým trochu upratal v dielni.

Môžem povedať, že Scalpel je hotový, pripravený na štart. Takže všetko vlastne ešte len teraz začína. Ako prvé bude treba nastaviť vhodný prevodový pomer, potom naladiť rejdy a exponenciály prednej nápravy, potom intenzitu plynu aj brzdy a ABS a v neposlednom rade tuhosť pruženia predku aj zadku a olejového tlmiča. No a samozrejme znova sa učiť jazdiť. Prvú príležitosť budem maž už 12. decembra v Pozděchove, druhú 29.12. v Polnej. Dovtedy musím pripraviť všetky potrebné náhradné diely a príslušenstvo do svojho „dvanástkového“ kufríka.

2 komentárov k Scalpel prosím … – … Hotovo

  • logout  napísal:

    Na koľko vyjde taká hračka?

    • Ďusi  napísal:

      Samotná stavebnica sa dá za 130 USD zvonka asi 130 EUR u nás zohnať, plus samozrejme rádio, kto si aké trúfa alebo chce, ale od 100 od jednoduchých po 350 EUR po fakt dobré (zvonka aj lacnejšie, zhruba rovnaké sumy ale v USD, ja mám strednú triedu KoPropo EX-5UR)) zväčša s jedným, s inými rádiami nekompatibilným 2,4 GHz prijímačom, v akcii aj s dvomi (cena jedného od 40 do 70 USD). Servo špičkové za 100 USD nepotrebuješ, na hranie stačí aj za 5 USD alebo za 17 slušná Futaba. Regulátor od 40 do 65 EUR, k nemu baterka 2S800 za pár dolárov. Sada kolies do 15 EUR, ak netreba meniť kvôli zmene povrchu alebo ťažkej havárii, tak dve sady vydržia sezónu, rovnako ako jeden motor MIG 280 6V.

      Dá sa to jazdiť aj so strieďákom, ale to sa dostávaš do inej triedy výkonu a hlavne spotreby pneu, ložísk a karosérií. Pritom MIG280 6V vydržal vlani šesťhodinovku a mnohé jazdia ešte dnes v súťažných autách! S týmto motorom to nie je ani rýchle ani pomalé, ale pritom stále lacné jazdenie.
      V žiadnom prípade ale tento model nieje vhodný na rekreačné jazdenie. V hale potrebuje koberec, vonku čistý asfalt a aj tak je to stále od prachu, čo ničí ložiská.

Nechajte komentár Zrušiť odpoveď

Môžete použiť nasledovné HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.