Sklabiná 27.05.2008 – Rezálet EVO5

Keďže po cestovateľskom víkende som mal modelársky absťák, privítal som Mirov návrh zobrať deti z krúžku na letisko a polietať si. Už dlhšie som chcel prevetrať svojho Juniora a tiež som plánoval vyskúšať nový trup s krídlom EVO5. Predtým som ešte stihol z EPP dosky 10 mm vyrezať podľa nových šablón tieňový trup Algola, zložím ho skôr, než plnokrvný stroj, nech si odskúšam pohon a ovládanie.

Môj Junior prakticky rok nelietal, ak nerátam pokus vlani v Iliji, kedy sa mu veľmi nechcelo, čo som pripisoval odležaným NiMH baterkám. Tentoraz som mal sedemčlánky dostatočne rozhýbané z modelu Flop aj klubového Juniora, no ani tak sa obstarožnému Junioru moc stúpať nechcelo. Dal som dva lety, na tretí som dal dokonca osemčlánok TT1100, ale bol som sklamaný. Je to tak, aj druhý plechový motor MIG 400/7,2V v tomto lietadle to má za sebou. Chvíľu som uvažoval, že tam dám tretí zo šuplíkových zásob, alebo že ho vystriedam za nejaký čínsky strieďák, ale po zvážení faktu, že som s ním prakticky rok nelietal a ani mi nejak nechýbal, som sa rozhodol pre jeho vyradenie zo služby. Trup, experiment z 3 mm Extruporu, je dosť olietaný, krídlo, lichobežníkový experiment, tiež obsahuje jednu konštrukčnú chybu. Historickú prevodovku odložím do archívu, zaslúži si to za tých tuším 14 rokov služby, servá skončia v SubAlgole a prijímač Futaba ešte neviem.

S EVO5 to bolo jednoduchšie a príjemnejšie. Napípal som vysielač, keďže som menil CamPac modul, nastavil všetky výchylky, obmedzenia, mixy a mohol som štartovať. S týmto krídlom som dlho nelietal, tak som si chvíľu zvykal, ale šlo to. Motor ťahá, baterky držia a servá poslúchajú. Len sa mi za dnešné popoludnie tri razy resetol vysielač FC-16! Jednoducho sa vypol a opäť zapol. A zabudol, koľko je odlietaného motorového času. S modelom to za tie asi dve sekundy vo vzduchu zamávalo, tucano by som v tú chvíľu hore nechcel mať. Po pristátí som vysielač otvoril, všetko skontroloval, premačkal, ale na nič som neprišiel a chybu nezopakoval. Aku sú v poriadku, jediné, čo je vo vysielači nové, je CamPac modul, keďže s tým starým som mal opakované problémy, vysielač ho nechcel načítať.

Miro K. si polietal s veľkou Cessnou a potom prevetral Tucano s trojčlánkom 2830-12 a 8×6 GWS. Už vie lietať aj na chrbte a pri jednom takom lete si poplietol ťahanie s tlačením a model má trup na tri kusy. Krídlo je nepoškodené, tá fólia robí svoje, motor ostal v prednej časti bez poškodenia, aj keď o vrtuli sa to povedať nedá. V strede nad krídlom ostalo nedotknuté servo krídeliek a v zadnej časti servo VOP a prijímač rovnako bez poškodenia. To sa ale nedá povedať o novom trojčlánku LiPol, trochu sú deformované dva články, tak uvidíme, ako sa to vyvrbí.

Miro mal na letisku aj Juniora, učil lietať Igora aj jeho syna z krúžku a Miro Š. so synom zase lietali s EPS Cessnou. Partiu doplnil po dlhej dobe Samo s novým modelom Rebel-ove na MVVS 15.

2 komentárov k Sklabiná 27.05.2008 – Rezálet EVO5

  • pajlotmato  napísal:

    To snad nemyslite vazne, ze ste my pochovali Tucano 🙁 Chvilu tam niesom a uz sa urcite salel „PAN PILOT“. Ako vzdy…

    • Ďusi  napísal:

      Žiaľ, je to tak 🙁

Nechajte komentár Zrušiť odpoveď

Môžete použiť nasledovné HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.