Cessna Compromisse – konečne do vzduchu!

Môj kolega Miro K. starší sa už dlhší čas pokúša o zálet svojho modelu Cessna. Má pred ním rešpekt, veď sa jedná o model klasickej konštrukcie, potiahnutý fóliou a pri rozpäťí 1800 mm váži dve kilá pri pohone motorom MIG 600/8,4 V s prevodovkou a napájaním osemčlánkom NiCd Sub-C 1700 mAh. Dnes však povedal „Dosť“ …
Čítať ďalej Cessna Compromisse – konečne do vzduchu!

EVO a 283010 – prvé testy

Dnes som urobil laické statické testy elektrovetroňa s novým čínskym motorom z Himodelu 283010, so statorom rozmeru 22×12 mm. Ampérmeter som nepoužil, snažil som sa napodobniť situáciu modelu vo vzduchu. Podobné články: Algol – prvé lety Prvé jarné lietanie Sklabiná 10. februára 2008 – deň záletov Tucano, rýchly elektrolet, diel V. – rekapitulácia Jar je …
Čítať ďalej EVO a 283010 – prvé testy

Sklabiná 13. 1. 2008 – Blázni na snehu

Konečne bolo nad nulou, svietilo slnko a nefúkal vietor. Telefóny predpoludním zadrnčali a po trinástej hodine sme boli takmer všetci na letisku. Polietali sme aj pošantili, zbavili sa absťáku a čosi aj klepli o zem 😉 A čosi ostalo len na zemi. Podobné články: Sklabiná 17.7.2007 – EVO5 a bezvetrie – to je ono Sklabiná …
Čítať ďalej Sklabiná 13. 1. 2008 – Blázni na snehu

Elektrovetroň – diel VI. V-krídlo

Lietanie s elektrovetroňom ma nadchlo, depronová konštrukcia sa ukázala ako schopná a odolná, no pokiaľ vonku trochu fúkalo, lietanie s ušatým krídlom s profilom s rovnou spodnou stranou sa stávalo nemožné. Priatelia ma súčasne nahovárali, aby som spravil krídlo s klasickým vetroňovým profilom, teda so zdvihnutou spodnou časťou pred nosníkom. A tak som sa rozhodol …
Čítať ďalej Elektrovetroň – diel VI. V-krídlo

Elektrovetroň – diel V.- rekapituácia

Elektrovetroň je hotový. Poďme teraz trochu rekapitulovať, upresnime si nejaké parametre a pripravíme model na prvý let. Podobné články: Model z Depronu – diel VII. – Rekapitulácia Elektrovetroň – diel I. – Skôr než začneme Tucano, rýchly elektrolet, diel V. – rekapitulácia Elektrovetroň – diel IV. – Trup Elektrovetroň – diel II. – Kormidlá

Sibír na Sklabinej

V piatok posledného novembra sme sa poobede vybrali na letisko krátko prevetrať svoje modely. Otec a syn Miro K. ma vytiahli na letisko, ale keďže som mal za sebou náročný týždeň a tiež som sa necítil najlepšie (ešte som netušil, ako zle na tom budem cez víkend) a bol som u zákazníka mimo mesta, tak …
Čítať ďalej Sibír na Sklabinej

Elektrovetroň – diel IV. – Trup

Áno, je to tak, po takmer polroku dokončujem seriál o stavbe depronového elektrovetroňa, ktorý medzitým dostal názov EVO5, dielom o stavbe trupu. Fotografie som mal pripravené, len som čakal na dokončenie výkresu modelu. Takže teraz vám už nič nebráni pustiť sa do stavby. Podobné články: Tucano, rýchly elektrolet, diel III. – trup Elektrovetroň – diel …
Čítať ďalej Elektrovetroň – diel IV. – Trup

Sklabiná 18.11.2007 – tri vrtule a jedno krídlo

Dnes dopoludnia sa ukázalo slnko a vietor nikde. Sem tam nejaký oblak, a tak zopár telefonátov a po obede sme sa stretli v klube a naložili. Dnes malo mať premiéru krídlo, pripravované na EVO5 aj Brko. Varianta som sa preto rozhodol nechať doma. Podobné články: Sklabiná 22. apríla 2007 Sklabiná 14. 10.2007 – modely a …
Čítať ďalej Sklabiná 18.11.2007 – tri vrtule a jedno krídlo

Sklabiná – Babie leto po druhý raz, alebo pol na pol

Počasie ako z obrázka. Slnečno, relatívne teplo a bezvetrie. Voľný deň k tomu a modelárska idylka je na svete. Tentoraz iba pre vyvolených. Tak sme sa s Maťom stretli krátko po poludní v klube, naložili modely a vyrazili smer Sklabiná. Podobné články: Babie leto 2007 Sklabiná 18.11.2007 – tri vrtule a jedno krídlo Ako som …
Čítať ďalej Sklabiná – Babie leto po druhý raz, alebo pol na pol