Detaily B-25 Mitchell EPP 1100 mm

Dvojmotorový prírastok z EPP v mojej letke má rozpätie 1100 mm a dĺžku 868 mm. Napájaný je trojčlánkom LiPol o kapacite 2200 mAh v trupe pod kabínou cez dva regulátory HobbyKing SuperSimple 20A (dnes sa už nepredávajú), pripevnené z bokov na motorové gondoly. Pohon modelu zabezpečujú dva jednoduché, no spoľahlivé a výkonné motory HiModel 283010 s 1000 kV, ktoré som použil okrem iného aj v EVO5 a Miro ho má v Depronovom Čochtánku (750 gramov hydroplán). Hmotnosť modelu pripraveného k letu je 660 gramov.


Dva motory by teda s týmto modelom mali riadne cvičiť, preto som osadil dve protibežné vrtule 8×4 a plánujem vyskúšať trojlisté (ako mal originál) s rozmermi 8×4,5-3.

Otvor pre akumulátor je vyrezaný priebežne cez celý trup, plánujem vymyslieť uzatvárací box za pomoci suchého zipsu. Zatiaľ drží baterka trením.

Na regulátore je odrezaná bužírka v mieste chladiča, prilepený je zo strany súčiastok tavnou pištoľou, podobne ako aj káble. Spoje medzi motorom a regulátorom sú pájkované, konektory nechávam na všetkých modeloch len počas skúšobných letov. Na hriadeli motora je vrtuľa držaná gumičkovým unášačom. Dosť často sa vyhnú, lebo bez podvozka sú vrtule veľmi nízko.

Motory sú ku gondolám prichytené kruhovými prírubanmi z duralu. Pôvodné fialové majú tenšie steny, preto som ich vymenil za náhradné, ktoré som mal z minulosti. V pôvodných sa uvoľňovali červíky, držiace motor v prírube.

Pevné SOP som vystužil uhlíkovými tyčkami, zalepenými sekunďákom aby nekmitali a prípadne sa neodlomili, či už za rýchlejšieho letu alebo pri transporte. Servo VOP je v zadnej časti trupu na pravej strane, káble sú schované v drážke v trupe. Servo HXT 900 v trupe drží tavné lepidlo.

Rovnaké servá ovládajú krídelká, osadené sú zvonka motorových gondol. Páčky v krídelkách sú laminátové, zalepené sekunďákom, tiahla z oceľového drôtu 1 mm. Kábliky od serv k prijímaču vrátane predlžovákov sú vedené v drážkach zospodu krídla. Prijímač je zatiaľ na suchom zipse zvonka, neskôr pôjde do drážky v EPP. Spodky motorových gondol sú polepené 6 mm extruporom a pevnou samolepiacou fóliou a tým sú v jednej rovine s trupom. V krídle je vidieť stopa po drážke pre uhlíkovú výstuhu.

Trup je zospodu polepený pevnou samolepiacou fóliu, ktorá sa nám osvedčila aj na iných modeloch.

Závesy kormidiel sú na úzkom pruhu EPP, zospodu sú vyrezané do materiálu drážky.

Povrchová úprava je akrylovými farbami.

Vo vzduchu je model dobre vidieť aj napriek modrej kamufláži spodku trupu. Model by nemal lietať veľmi ďaleko od pilota, len sa to musím ešte naučiť lietať bližšie.

S nadchádzajúcou zimou sa teším aj na pristávanie Mitchella na snehu 🙂

Komentáre

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.