Dvojmotorový prírastok z EPP v mojej letke má rozpätie 1100 mm a dĺžku 868 mm. Napájaný je trojčlánkom LiPol o kapacite 2200 mAh v trupe pod kabínou cez dva regulátory HobbyKing SuperSimple 20A (dnes sa už nepredávajú), pripevnené z bokov na motorové gondoly. Pohon modelu zabezpečujú dva jednoduché, no spoľahlivé a výkonné motory HiModel 283010 s 1000 kV, ktoré som použil okrem iného aj v EVO5 a Miro ho má v Depronovom Čochtánku (750 gramov hydroplán). Hmotnosť modelu pripraveného k letu je 660 gramov.
Kategória Fotogaléria
Druhú októbrovú nedeľu sme si urobili letecký deň. Naše polovičky mali iný program a my voľno, tak sme sa dohodli s Vladom, že zájdeme do Pôtra s Mitchellom a pridal sa k nám aj Csaba so svojím Bird of Time elektrovetroňom. Pekne nám to lietalo v peknom počasí a na záver nám bolo pripomenuté, že je jeseň. Vtedy aj hrušky padajú zo stromov.
Kolega Csaba nás informoval, že Maďari opäť na letisku Ferihegy 3 organizujú prehliadku všetkých druhov modelov Amper Party. Rozhodli sme sa, že tento rok nás akciu navštívi viac a začali sme organizovať výpravu. Pretože sme si chceli aj polietať a predviesť sa, nakoniec sme šli v malej kolóne. Ako bolo a čo sme videli?
V poslednom období sa snažím aspoň raz do týždňa lietať s elektrovetroňom Astra. Snažím sa o čo najdlhšie termické lety a keď k tomu prirátam aj dlhú cestu na letisko, narážam na nedostatok času, ktorý mi potom chýba v práci. A ako všetci vieme, bez práce nie sú koláče. To by nevadilo, koláče nemusím. Ale nie sú ani modely. Uvítal som preto možnosť chodiť lietať na vynikajúcu plochu takmer za rohom.
Pri všetkých cestách na východ od Veľkého Krtíša prechádzame cez dedinu Pôtor. A pri ceste je futbalové ihrisko, ktoré je súčasť veľkej lúky. Plocha sa zdá dosť veľká, dobre prístupná a hoci je v blízkosti cesty prvej triedy aj obytnej zástavby, zdá sa dobrá pre lietanie. Pár razy sme ju vyskúšali a teraz máme oficiálne povolenie tu lietať s elektroletmi.
Po dohode so starostom som sa vybral na futbalové ihrisko v Stredných Plachtinciach trošku polietať. Hľadal som vhodnú pristávaciu plochu s pokosenou trávou pre svoj nový termický vetroň, aby som to nemal ďaleko. Ako veští nadpis, bolo to iné, ako väčšina ostatných letových dní.
Rád lietam s elektrovetroňmi a hľadám termiku. A toto leto som si povedal, že by som pre svoj návrat k lietaniu po dvojročnej prestávke si mal zaobstarať nový termický vetroň. Oprava Rival Short-T sa ukazuje ako problémová a stavať nový depronový model nemám čas ani chuť. Tak som sa pozrel na modelárske bazáry.
V stredu krátko po obede mi zazvonil mobil. Miro sondoval, čo dnes popoludní robím. Tak mu vravím, že aj dnes budem v záhrade, ako inak. Ale je že super počasie a vietor bude len do 2m/s, takže ideálne pre lietanie. A on, že práve o tom som mnou chcel hovoriť. Tak mu hovorím, že o pol šiestej sú vítaní, lebo o šiestej už by sme mali byť na kopci, aby som o siedmej mohol byť dole pri grile. Budeme s priateľkou večerať, sú pozvaní.
Čítať ďalejDo klubu chodím stále málo, zato lietať začínam celkom často 😉 Sám 🙁 Pretože takmer všetky poobedia trávim na záhrade pri majstrovaní (mal by som radšej písať v dielni), tak chodievam lietať na veľkú lúku nad záhradou. Do vzduchu tu odštartoval v krátkom čase už druhý stroj. Lietanie tu mi umožňuje výrazne šetriť čas, mám ho teda viacej na zábavnú prácu aj na samotné lietanie. A nevyrušujú ani motorkári, ani psíčkári, ani korčuliari ani pohrebné spevy.
Nesúťažíme. Lietame pre radosť. Takže žiaden presné špecifikácie, predpísané pohony, žiadne stopky. Modely nás musia baviť, musia sa nám páčiť, musia nás zaujať. Na jeseň sme si polietali s dvojplošníkmi a potom v dielni Miro prišiel s nápadom na niečo iné, zábavnejšie. Ukázal mi plán a trochu ma ukeciaval, lebo sa mu nechcelo stavať samému a s malosériovou stavbou máme u nás v klube len dobré skúsenosti. Vždy sa totiž dá v skupine niečo vylepšiť a urobiť rýchlejšie.
Čítať ďalej
Najnovšie komentáre