V nedeľu 12. apríla ma Miro vytiahol na lúku pri cintoríne. Pretože som bol deň predtým na preteku s autom v Košiciach, snažil som sa dobehnúť zameškanú prácu, ktorú zvyknem v nedeľu robiť, tak som sa vybral len s fotoaparátom. V týždni som totiž zistil, že NiCd baterka v mojom vysielači Futaba FC-16 potrebuje nie len dobiť, ale aj precyklovať a v nedeľu som ju mal beznádejne vybitú. Takže som sa ani nepokúšal o lietanie. Nakoniec to bolo dobre, pretože stále fúkalo a na T-Shorta by to bolo predsa len veľa. Aspoň budem mať viacej času sa pripraviť. Pretože ma čaká aj zálet EPP JAK-7.
Miro so sebou zobral aj mladého a nádejného chalana a spolu s Vladom preháňali po oblohe svoje stroje. Vlado lietal s EPP samokrídlom, Miro s mladým depronový Bandit na tlačný motor. Minulý týždeň sme ho s Mirom v klube merali a skoro mi vypadol WattsUp z ruky. 16 tisíc otáčiek/min pri trojčlánku s odberom 25 Ampérov roztáča tlačnú APC vrtuľu 6×4 😀
Lúka je teraz krásne nízko pokosená a tak sa dobre pristáva. Oveľa lepšie ale vyznejú fotky štartu Bandita.
Zaujímavé sú aj zábery preletov, len nie vždy sa mi podarilo správne zaostriť tak, aby model vynikol. Dosť problémov robil aj vietor, ktorý dosť menil smer zo severu na severozápad a občas nefúkal, občas fúkal nárazove. Takže aj pristátia boli niekedy náročné.
Osobne samokrídla nemusím, ale bolo zaujímavé sledovať, ako si poradilo vďaka obratnosti s tým čudným vetrom. Podľa mňa vyžaduje oveľa viac pozornosti od pilota, keďže mu chýba klasická silueta lietadla.
Ten Bandit sa mi páčil, už keď lietal v klube prvý kus. Nemusí byť vždy poháňaný takýmto 2200 kV motorom, lietal aj s pomalším a väčšou vrtuľou. Len keby bolo viacej času. Ako som spomínal, čaká ma necelý meter veľký EPP kombat a vetroň a bolo by vymeniť servá v Algolovi a uschopniť ho. Lúka nad mestom má veľkú výhodu, že sa dá lietať bez ohľadu na to, odkiaľ vietor fúka. Lenže začala letná sezóna a pre mňa to znamená nie len koniec jazdenia s autíčkami, ale aj začiatok jazdenia na bicykli.
Komentáre