Ochrana krídiel elektrovetroňa

Najväčšie škody utrpí model pri preprave. Najcitlivejšie sú deproňáky, ale aj ostatné druhy modelov nie sú ušetrené. Pri nakladaní do auta, pri ich vyberaní, vždy najmä poťah krídel a výškovka so smerovkou môžu utrpieť škrabance alebo sa pretrhne poťah. Zavadenie o klapku alebo krídelku o rám dverí alebo sedačku zase poškodí často prevody serva. Na svojho malého elektrovetroňa Short-T som si vyrobil jednoduché prepravné ochrany na krídlo a VOP.

So Short-Tom lietam, ak je vhodné počasie, takmer každý deň. Po skončení práce v kancelárii vybehnem autom na kopec na okraji mesta, kde mám k dispozícii vhodnú lúku. Niekedy ho ani nemusím rozkladať, vojde sa mi celý do kabíny Mondea, no všimol som si, že krídlo pod sedačkou je veľmi ohrozené. No oveľa častejšie podvečer po skončení lietania rozložím model a uložím ho v kufri, aby som ho odtiaľ vybral druhý deň popoludní a opäť si polietal. Len kufrík s vysielačom, baterkami a nabíjačkou beriem domov alebo do kancelárie, aby som dobil dvojčlánky.

puzdro na krídla

Short-T

Aby som ochránil povrch plôch pred pretrhnutím, vyrobil som si jednoduché návleky na krídlo a VOP. Základným materiálom je tepelná izolácia na stenu za radiátory. Je to asi 4-5 mm hrubý porézny materiál, z jednej strany potiahnutý lesklým kovovým (hliníkovým?) povrchom.

PuzdroNaKridlaVetrona-01

Zmeral som si obvod krídla v najširšej časti a pridal rezervu asi 2 cm na vrch aj spodok plus asi po 2,5 cm na lepený spoj. Prvý kus som urobil veľmi tesný, nedal sa natiahnuť na krídlo cez lom ucha. Tento kus som nezahodil, ale využil neskôr. Na dĺžku je to podľa polovičky rozpätia, plus na lepený spoj na jednom okraji.

Na okrajoch si miesto pre lepidlo vyznačil podľa pravítka fixkou. Okrem toho som použil čínske jednominútové kontaktné lepidlo a vystuženú izolačnú technickú pásku. Lepidlo som naniesol v tenkej vrstve na obe plochy. Závažia pomáhajú udržať izoláciu vystretú.

Po minúte schnutia lepidla som opatrne preložil plochy cez seba, najskôr na lepenom boku a pritlačil k sebe. Ako je pri kontaktných lepidlách zvykom, máte len jeden pokus.

PuzdroNaKridlaVetrona-02

Lepený spoj som poistil lepiacou páskou. najskôr som položil obal na polovicu šírky natiahnutej pásky.

PuzdroNaKridlaVetrona

Po orezaní pásky podľa puzdra som pásku prehol na vrchnú stranu obalu.

PuzdroNaKridlaVetrona-04

Keďže sa krídlo k uchu zužuje dozadu, prelepil som poslednú tretinu obalu tiež páskou, tým sa stane v tomto mieste obal tuhší a lepšie drží tvar a tiež viem, kde je predok a ktorá strana 😉

PuzdroNaKridlaVetrona-05

Obidve polovice, pravá aj ľavá, zlepené.

PuzdroNaKridlaVetrona-06

Z prvého malého obalu na krídlo som vyrobil obal na VOP. Rohy som prelepil, aby som ich zúžil. V strede som vyrezal pásik na kýlovku. Najskôr som dal na vnútornú stranu suchý zip, ale tam nedržal, neskôr išiel na vonkajšok.

PuzdroNaKridlaVetrona-07

Obal nasuniem na jednu polovicu VOP, upevnenej ku kýlovke a potom zatvorím otvorenú časť, ktorá je v zatvorenej polohe držaná pásikom suchého zipsu.

PuzdroNaKridlaVetrona-09

PuzdroNaKridlaVetrona-08

PuzdroNaKridlaVetrona-10

Na krídlach nie sú obaly nijako uchytené, hoci som uvažoval suché zipsy na obe polovice, aby som ich upevnil najmä vtedy, keď je krídlo na trupe. Ale mám ich dosť tesné, takže mi nepadajú.

Prídem na letovú plochu, vyberiem krídla a trup z kufra, zložím obe polovičky krídla na oceľové spojky, našróbujem krídlo na trup a zložím obaly z krídla aj VOP. Počkajú ma v kufri, kým nedolietam. Po skončení lietania skontrolujem model, nasadím obal na VOP a aj na polovičky krídla, odskrutkujem krídlo, rozložím na dve polovice a uložím do kufra. Mám tam nejaké krabice, ktoré fixujú polohu, aby mi to počas jazdy nelietalo, samozrejme.

Takto som si jednoducho a lacno zaistil, že sa mi poťah krídla nepoškodí ani keď vozím Short-Ta samotného, aj keď ideme na nejakú akciu a mám v aute viacej modelov, ktoré by sa vzájomným kontaktom poškodili. Samozrejme že hrubému násiliu obal nezabráni, ale úplne stačí na bežné drobné kontakty, ktoré by bez puzdra krídla zničili.

Komentáre

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.