Oprava krídla Elektrovetroňa

Žiaľ, Elektrovetroň na predvádzačke havaroval a došlo na prvú vážnejšiu opravu. Nechal som si jeden deň na uležanie všetkého v hlave a v pondelok poobede zašiel do klubu. Pôvodne to vyzeralo na štyri pracovné pobyty v dielni, čo by sa pri troche šikovnosti dalo za dva dni zvládnuť…

Najskôr som si myslel, že pravé ucho prilepím, raz som však už opravoval prasknuté krídlo z Depronu a nedopadlo to najlepšie, trochu sa pri lepení skrútilo. Toho som sa chcel vyvarovať a tiež som dôkladnou kontrolou zistil, že je Depron v okolí zlomu dosť pokrčený a tým stratil svoju pevnosť. Tak som sa odhodlal k radikálnemu rezu. Zvyšok ucha som odrezal a odstránil lámacím nožíkom a šmirgľom zvyšky lepidla. Predĺženie nosníka do ucha bolo nepoškodené, tak som ho tiež obrúsil od lepidla.

Krídlo po havárii

Krídlo po havárii

Krídlo po havárii

Krídlo po havárii

Krídlo po havárii

Krídlo po havárii

Krídlo po havárii

Krídlo po havárii

Z tabule Depronu 4 mm som vyrezal nové ucho a po vytvarovaní nalepil UHU porom dve rebrá. Ďalší postup je už totožný so stavbou nového krídla. Výstuha od nosníka po prvé rebro a zakrytie spodku krídla po druhé rebro a nakoniec nalepenie nábežky z balzy.

Ľavé ucho bolo len narazené

Ľavé ucho bolo len narazené

Ľavé ucho bolo len narazené

Ľavé ucho bolo len narazené

Tu dobre vidno poškodenie celého ucha

Tu dobre vidno poškodenie celého ucha

Tu dobre vidno poškodenie celého ucha

Tu dobre vidno poškodenie celého ucha

Ľavé ucho malo narazené prednú časť blízko stredu krídla, tu som sa rozhodol nahradiť pokrčený Depron novými kúskami.

Nosník je nepoškodený, Depron pokrčený

Nosník je nepoškodený, Depron pokrčený

Odstránené polepy, páska a Depron z koreňovej časti ucha

Odstránené polepy, páska a Depron z koreňovej časti ucha

Krídlo pripravené na prilepenie nového ucha

Krídlo pripravené na prilepenie nového ucha

Krídlo pripravené na prilepenie nového ucha

Krídlo pripravené na prilepenie nového ucha

Poškodené miesto som vyrezal a nahradil novým materiálom, spodok z trojky a vrch zo štvorky Depronu. Zaujímavou operáciou bolo ohnúť malý kúsok materiálu do oblúka 😉 Tupé spoje materiálu k pôvodnému materiálu som zvrchu prelepil izolepou, aby lepidlo nevypenilo nad povrch.

Krídlo pripravené na prilepenie nového ucha

Krídlo pripravené na prilepenie nového ucha

Ešte že si pamätám, čím so robil oblúky na ušiach

Ešte že si pamätám, čím so robil oblúky na ušiach

miera

miera

miera

miera

Všetky spoje som samozrejme istil špendlíkami. Ako lepidlo som použil Purex Rapid, len balzové kúsky nábežky sú lepené kontaktne UHU Porom. Celá oprava trvala štyri hodiny a vďaka Purex Rapid som to zvládol na jedinú návštevu klubovej dielne. Vynálezca Purex Rapidu by ma dostať Nobelovu cenu.

Zvyšok starého ucha a miery

Zvyšok starého ucha a miery

Narazenú časť treba nahradiť

Narazenú časť treba nahradiť

Narazenú časť treba nahradiť

Narazenú časť treba nahradiť

Odstránený pokrčený Depron a časť nábežky

Odstránený pokrčený Depron a časť nábežky

Lepenie nového pravého ucha

Lepenie nového pravého ucha

Lepenie nového pravého ucha

Lepenie nového pravého ucha

Lepenie Depronu do ucha

Lepenie Depronu do ucha

Aj vršok ucha je už na mieste

Aj vršok ucha je už na mieste

Aj vršok ucha je už na mieste

Aj vršok ucha je už na mieste

Aj vršok ucha je už na mieste

Aj vršok ucha je už na mieste

Nechajte komentár

Môžete použiť nasledovné HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>