brúsenie tagged posts

Mechové pneumatiky malých modelov automobilov

RC modely automobilov najčastejšie používajú mechové pneumatiky na kolesách. Sú vhodné na všetky druhy povrchu. Jazdí sa s nimi na koberci aj na asfalte a v minulosti sme ich používali aj na palubovkách či leštených parketách a v športových halách aj na gumových povrchoch. Vyrábajú sa v rôznych tvrdostiach a ich priľnavosť môžeme zlepšovať nie len všelijakými prípravkami, ale aj vhodnou starostlivosťou o ne.

Čítať ďalej

Znovuzrodený HORNET ohúril aj samotného majiteľa :)

pajlotmato nám napísal: Rozhodol som sa, že opäť pár slovami prispejem na Ďusiho web pretože teraz mám na to aj celkom dobrý dôvod 🙂 Ako už niektorí viete, môj hornet doslúžil po odlietaní jednej sezóny nakoľko som si povedal, že to „nieje ono“ čo som od toho očakával a tak som tesne pred zimou horneta „vykuchal“ a všetko som odtiaľ vybral von.

Viedlo ma k tomu hlavne...

Čítať ďalej

Tucano, rýchly elektrolet, diel III. – trup

Krídlo na túto malú mršku máte iste hotové a tešíte sa na stavbu trupu, aby ste čo najskôr mohli toto žihadlo vypustiť do vzduchu. Pripravte si Depron, nožík a lepidlo a poďme na to.

Čítať ďalej

Tucano, rýchly elektrolet, diel II. – krídlo

Stavbu tohto modelu začneme krídlom. Vcelku jednoduchý diel, ale že aj tento je možné pokaziť, vám ukážem hneď v úvode druhého dielu seriálu. Našťastie náprava je veľmi jednoduchá a u depronového modelu tejto veľkosti aj lacná.

Čítať ďalej

Stavba U-2

U-2 bol koncept modelu ako nosiča (digitálneho kompaktného) fotoaparátu pre fotografovanie a filmovanie z modelu lietadla. Ako to už býva, medzitým do stavby niečo prišlo ale vývoj sa nezastavil a tak nakoniec z modelu ostal veľký cvičný model, niečo ako obrovský Junior. Tu sú fotky zo stavby, ako tento model vznikal.

Čítať ďalej

Cessna 182 od výrobcu SKYARTEC

Pajlotmato po zalietaní zaujímavého modelu z čínskej stavebnice plný nadšenia rozhodol sa napísať recenziu, vrátane popisu ním uskutočnených úprav na stavebnici. Nakoľko je materiál vrátane množstva fotografií, značne rozsiahly, rozhodol som sa ho publikovať ako článok.

Čítať ďalej

Junior mini

Dostal som mailom plánik a pár fotiek inak spracovaného modelu Junior, ktorý poteší skôr priaznivcov klasickej stavby, ako čistých depronárov. Na môj vkus je v lietadle priveľa dreva na túto veľkosť, ale pokiaľ hľadáte niečo menšie a chcete sa pohrať, plánik modelu o rozpätí 900 mm máte k dispozícii a pár fotiek nasleduje:

Čítať ďalej

Elektrovetroň – diel VI. V-krídlo

Lietanie s elektrovetroňom ma nadchlo, depronová konštrukcia sa ukázala ako schopná a odolná, no pokiaľ vonku trochu fúkalo, lietanie s ušatým krídlom s profilom s rovnou spodnou stranou sa stávalo nemožné. Priatelia ma súčasne nahovárali, aby som spravil krídlo s klasickým vetroňovým profilom, teda so zdvihnutou spodnou časťou pred nosníkom. A tak som sa rozhodol a spravil V-krídlo, EVO6, kde som si odskúšal nový profil a novú technológiu stavby.
Považujem za dôležité podotknúť, že najmä konštrukciu považujem teraz za slepú uličku, no ale napíšem, čo treba zmeniť, aby krídlo bolo použiteľné na model. Letové skúsenosti popíšem v niektorom z nasledujúcich článkov.

Čítať ďalej

Elektrovetroň – diel IV. – Trup

Áno, je to tak, po takmer polroku dokončujem seriál o stavbe depronového elektrovetroňa, ktorý medzitým dostal názov EVO5, dielom o stavbe trupu. Fotografie som mal pripravené, len som čakal na dokončenie výkresu modelu. Takže teraz vám už nič nebráni pustiť sa do stavby.

Čítať ďalej

Oprava krídla Elektrovetroňa

Žiaľ, Elektrovetroň na predvádzačke havaroval a došlo na prvú vážnejšiu opravu. Nechal som si jeden deň na uležanie všetkého v hlave a v pondelok poobede zašiel do klubu. Pôvodne to vyzeralo na štyri pracovné pobyty v dielni, čo by sa pri troche šikovnosti dalo za dva dni zvládnuť…

Najsk...

Čítať ďalej