Tucano je hotové. Poďme teraz trochu rekapitulovať, upresnime si nejaké parametre a pripravíme model na prvý let.
Čítať ďalejWaypoint tagged posts
Občas sa stane, že model dopadne na zem väčšou rýchlosťou a pod iným uhlom, ako obvykle. Stalo sa mi to aj s depronovým elektrovetroňom EVO6. A dokonca dvakrát. Prvý raz som o tom písal v tomto článku, teraz prinášam fotografie z druhej havárie.
Čítať ďalejKrídlo na túto malú mršku máte iste hotové a tešíte sa na stavbu trupu, aby ste čo najskôr mohli toto žihadlo vypustiť do vzduchu. Pripravte si Depron, nožík a lepidlo a poďme na to.
Čítať ďalejStavbu tohto modelu začneme krídlom. Vcelku jednoduchý diel, ale že aj tento je možné pokaziť, vám ukážem hneď v úvode druhého dielu seriálu. Našťastie náprava je veľmi jednoduchá a u depronového modelu tejto veľkosti aj lacná.
Čítať ďalejPo krásnej nedeli bol ešte krajší pondelok a keďže som už o pol tretej popoludní skončil prácu, rozhodol som sa doplniť deficit lietania a natrénovať hľadanie termiky s EVO 6. Skočil som do dielne a kým sa mi nabili baterky, popracoval som trochu na dokončení malého Tucana. A hurá na letisko.
Čítať ďalejElektrovetroň je hotový. Poďme teraz trochu rekapitulovať, upresnime si nejaké parametre a pripravíme model na prvý let.
Čítať ďalejÁno, je to tak, po takmer polroku dokončujem seriál o stavbe depronového elektrovetroňa, ktorý medzitým dostal názov EVO5, dielom o stavbe trupu. Fotografie som mal pripravené, len som čakal na dokončenie výkresu modelu. Takže teraz vám už nič nebráni pustiť sa do stavby.
Čítať ďalejAko som už avizoval, upravil som si štandardný feritový motor MIG 400 pre elektrovetroň EVO5. V nedeľu 14. októbra 2007 som mal možnosť konečne motor otestovať a porovnať ho s pôvodným, neupraveným motorom. Prinášam Vám praktické výsledky testov.
Čítať ďalejDnes som konečne prelomil modelársky absťák a dostal so po dlhom čase na letisko. Deň bol krásny už od rána a po splnení si domácich povinnosti (vytopený som bol nie len v kancelárii, ale aj doma, a bolo treba taktiež maľovať) som vyštartoval do klubu pre veci. S Vladom a Mirom K. sme boli dohovorení už od piatku, tak som zavolal Samovi a podľa hlasu mi bolo jasné, že on už na letisku je. Tak EVO5 s futabou šlo do kufra a smer Sklabiná.
Čítať ďalejElektrovetroň je štvrtý model lietadla, ktoré som postavil a druhý, ktorý som navrhol. Cieľom malo byť navrhnúť jednoduchý a lacný cvičný model, ktorý by zvládol začiatočník postaviť aj pilotovať a ktorý by bol z moderných penových materiálov, ktoré sa ľahko spracovávajú a ľahko opravujú a pritom sú odolné pri nehodách, o ktoré nie je u začiatočníkov núdza. A aby na lietanie nepotreboval veľa miesta.
Posúďte sami, ako sa mi to podarilo.
Najnovšie komentáre