Dnes som dal ranu

Aktualizované

Ano, Junior mal dnes kolíziu. Presne, ako hovorí Miro, keď už si myslíš, že už to vieš, si frajer a tresneš. Opäť som dnes trénoval pristátia, cítil som sa silnejší v kramflekoch a zrazu rana. Moja prvá myšlienka bola, či to Junior prežil. A tiež, ako je poškodený trafený objekt.

Myslel som si, že som asi o dva metre ďalej, ale trafil som sa priamo do čierneho. Vlastne zeleného. Na niektoré veci som ja expert. Pred rokmi som na zľadovateľom parkovisku jedným svojím autom (služobným) trafil druhé (súkromné). Niečo podobné sa mi stalo dnes. Nalietaval som na plochu, že pristanem, chcel som namieriť rovno proti vetru, nech ma na zemi netočí do strany a zle som odhadol vzdialenosť od svojho čerstvo prestriekaného auta. Ozvala sa rana a Junior bol na zemi.

Z Juniora vypadli baterky a vrtuľa mala čudnú polohu. Auto dopadlo lepšie, trafil som ešpézetku, vlastne zelenú nálepku emisnej kontroly. Trochu je škrabnutá, dúfam, že nebudú problémy.
Hliníkové uholníky držiace motor som po jeho demontáži hravo narovnal kombinačkami a predný doraz krídla na vrchole čelného okna som opravil provizórne páskou. Poškriabané ucho krídlo vyriešil jemný šmirgel. Baterka sa ani nestihla nabiť a už som mohol štartovať. Prvý skúšobný let bol perfektný, všetko je ako má byť.

Tak som teda Juniora pokrstil. Do večera som si ešte natrénoval pár pristáti z rôznych uhlov a rôznych výšok a za rôznych situácií, ktoré sa môžu vyskytnúť. Vyzerá to, že ešte môžem absolvovať jeden letový deň a potom už model bude potrebovať trochu opraviť. Najmä pristávacie lyžiny po pár tvrdších dosadnutiach na asfalt sú zrelé na výmenu a možno ich urobím pevnejšie. Rovnako už viem, čo ešte doplním do servisného boxu.

Takže prvú haváriu mám za sebou. Tento model je síce „spotrebný“, ale bolo by mi ho ľúto. Dúfam, že ho zničím opotrebovaním, ako nejakou ďalšou ranou. Ale určite si postavím ešte jeden, pre potešenie z lietania.

Aktualizované: Po havárii Dnes, vo štvrtok, som si ranu zopakoval. Pre zmenu som trafil predok, či skôr prednú kapotu. Zvnútra. Mal som ju otvorenú, aby som mohol pripojiť nabíjačky a zároveň mal tieň nad pracovným stolom. Tuším na niektoré veci ani nové okuliare nestačia a budem si musieť dávať lepší pozor pri oblietavaní prekážok.

Po včerajšku netrvala dnes oprava ani desať minút. No veľa som si nepolietal. Prepol som rádio na druhý model s namixovanou výškovkou s motorom, aby model moc prudko nestúpal na plný plyn a to sa mi vypomstilo pri ostrej zatáčke ani nie dva metre nad zemou. Akosi som podvedome očakával stúpanie, no mix to nepustil a kým som sa spamätal, model bol na zemi. Obhliadka ukázala okrem pokrčeného polystyrénu a zohnutých uholníkov motora aj prasknutú motorovú prepážku z balzy.

Junior

Junior

Ako som vravel včera, ešte jedne letový deň a musím sa venovať údržbe modelu. Už to potrebuje a aj si to zaslúži.

Komentáre

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.