Môj nový dvojtakt štyridsiatka

Nikdy som sa netajil tým, že moja obľúbená farba je modrá. A hoci sa považujem za elektro-modelára, začínal som ako väčšina modelárov v osemdesiatych rokoch dvadsiateho storočia so spaľovákmi. S jednovalcovými dvojtaktmi malých objemov. No mojou obľúbenou hračkou posledného obdobia je zelená mašinka so štyridsiatkou motorom.

Začínal som ako dráhový automodelár, no z nedostatku iných príležitostí som pár rokov lietal upútané lietadlá na motory 1,5 a 2,5 ccm. Potom som opäť pár rokov jazdil elektrické dráhové modely áut, aby som po nich presedlal na elektrické modely áut. Potom zase prišlo obdobie elektrických modelov lietadiel, s krátkym odskokom k malým RC modelom áut, opäť na elektromotory. Keď na letisku niekto predvádzal lietadlo na spaľovák, tak ma to vždy zaujalo. Nie že by ma lákalo zakaždým pripravovať taký mohol do letu a po ňom ho dôkladne čistiť, aby som ho model dať do auta. V tomto sú elektrolety fantastické a operatívne. No zvuk vyladeného motora, to je iná káva.

Teraz som si zaobstaral mašinku na dvojtakt s motorom 42 ccm, jednovalec so sedemtisíc otáčkami. Funguje bezchybne, stačí doliať benzín s olejom a naštartovať. A keď dojde palivo, opäť len doliať a naštarovať. Žiadne čakanie na dobitie akumulátorov.

A skutočne to má silu. Samozrejme, že keď som ho poskladal a vyskúšal, tak som potom urobil nejaké úpravy. Ako to už býva zvykom, bolo treba zosilniť trochu konštrukciu aby to niečo vydržalo, trochu som zvýšil výkon. No teraz som spokojný a minimálne raz za týždeň svoju novú hračku naštartujem a prebehnem.

ZI-MOS125

Predstavujem vám svoj Zipper Zi-MOS125 a vôbec mi nevadí, že ho po prevetraní musím dôkladne vyčistiť. Zvuk motora a výkon, ktorým disponuje, tú zábavu robí lepšou.

Komentáre

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.