Môj kolega Miro K. starší sa už dlhší čas pokúša o zálet svojho modelu Cessna. Má pred ním rešpekt, veď sa jedná o model klasickej konštrukcie, potiahnutý fóliou a pri rozpäťí 1800 mm váži dve kilá pri pohone motorom MIG 600/8,4 V s prevodovkou a napájaním osemčlánkom NiCd Sub-C 1700 mAh. Dnes však povedal „Dosť“ a odhodlal sa.
Ako hovorí, má dosť skúseností s modelmi s menším rozpätím a hmotnosťou a z Depronu. No na túto opachu si stále nejak nevie nájsť odvahu. Pri dnešnej príprave na lietanie v klubovni urobil odvážny kompromisný krok s cieľom dostať Cessnu konečne do vzduchu!
Keďže mal rešpekt najmä pred rozpätím, použil na trup Cessny hotové krídlo z menšieho modelu, čím zároveň znížil aj celkovú hmotnosť modelu. A keďže s modelom podobnej koncepcie, ako je Cessna, už lietal práve s týmto krídlom, obavy zo štartu a najmä následného pristátia razom pominuli. Model má jednoducho „v ruke“ ako sa hovorí a tento je len o niečo dlhší a o trochu ťažší.
Kým spracujem video a množstvo fotografií z dnešnej akcie, ponúkam Vám aspoň jednu fotografiu z predletovej prípravy nového modelu Cessna Compromisse:
😀 😉
Tak už vás nebudem trápiť, Cessna Compromisse je vtip, ktorý vznikol len tak pre pobavenie, keď už sa teda nedalo lietať, nech je aspoň v klube veselo.
Ospravedlňujem sa všetkým, ktorých som ja a Miro týmto nachytal. Ja viem, možno som pre niektorých dôveryhodný, ale takýto hybrid by som do vzduchu nepustil, to je veľa aj na môjho experimentátorského ducha 🙂