Scalpel na pretek pripravený

Tento týždeň som venoval okrem práce aj kontrole svojho auta 1:18 Scalpel a jeho príprave na preteky. Dohodol som si jazdenie s Košičanmi vo Valalikoch a tiež som si vybral súťaže pri Zlíne, ktoré chcem absolvovať pred Medzinárodnými majstrovstvami koncom januára 2015 pri Kroměříži. Dnes som si poobede zabalil všetko do kufríkov a vlastne už len v sobotu ráno všetko naložím do auta.

Vo Valalikoch budú jazdiť v sobotu 8. novembra 2011 desiatky DTM Stock, tento raz podľa košických pravidiel so strieďákom 17,5 závitov aj banskobystrických s plecháčom (jednosmerným) Johnsonom. Podľa doteraz prihlásených pretekárov nikto okrem domácich a Prešovčanov nepríde… Takisto sa budú jazdiť elektrické buggy, formulky a osemnástky. Asi budem jediný s plecháčom MIG 280 a dvojkolkou, ale to mi vôbec nevadí. Som zvedavý na tvar dráhy a jej šírku, či to nebude veľa. Potom by som mohol čakať prirýchlych súperov a možné kolízie.

Scalpel

Poslednýkrát som mal Scalpel v ruke pred poldruha rokom. Vtedy som absolvoval pretek v Březí a tuším neskôr aj v Pozděchove u Vsetína, pretože som sa chystal na Majstrovstvá do Polnej, ale prednosť dostala významná rodinná udalosť. Auto bolo po pretekoch vyčistené a pripravené, ale odložené. Teraz som ho vybral z prepravného boxu, ktorý som si staval ešte pred prevratom pre modely 1:12. Skontroloval som vysielač KoProPo EX5-UR a baterky mali 10 Voltov. Aj po polhodine práce. Napájaný je totiž ôsmimi tužkovými článkami GP Recyko 2050, ktoré sú známe svojou skutočne dlhou výdržou a takmer nulovým samovybíjaním. Už minule prešli testom takmer ročného odloženia, ale rok a pol je skutočne dobrý výsledok 😉 Ak teda hľadáte spoľahlivé a kvalitné tužkové akumulátory, GP Recyko sú naozaj dobré. Ale ja tak som ich pre istotu vybil a znovu nabil na jednej zo svojich nabíjačiek.

Březí

Samozrejme som skontroloval aj pohonné akumulátory. Dvojčlánky LiPol osemstovku aj päťstovku. Dostali po tri cykly a tiež som ich vyskúšal jazdou po chodbe budovy, kde mám kanceláriu. A pri tom som vo vysielači nakopíroval súčasné nastavenie modelu Scalpel do ďalšej pozície, pretože v Čechách sa spiatočka na osmenástkach bežne používa a na Slovensku je jej použitie dôvodom pre potrestanie pilota. Takže pre Slovensko ju mám vypnutú, používam len brzdu a ABS. Pohonné baterky vyzerajú byť OK, veď majú najazdené celkom málo, ale pre istou mám doma pripravenú novú päťstovku, len naletovať konektor.

dobíjanie

Kým sa baterky cyklovali na iCharger 106B+ skontroloval som stav náhradných dielov a príslušenstva. Keďže som pred vynechanými majstrovstvami slušne nakúpil, mám pneumatík, mazadla, ložísk a iných súčiastok dosť na celú sezónu a možno aj na budúcu 😀 Do kufríka som si okrem pripravených a odskúšaných kolies na Scalpela pripravil po jednej sade nových zabalených. Mám aj rezervné servo riadenia, rezervný regulátor a rezervný prijímač. A keď na to príde, tak i rezervný podvozok 😀 Jedine kasňu mám tú starú, ale snáď sa dokopem k tomu nastriekať jednu z tých nových, ktoré som nakúpil pred dvomi rokmi.

Scalpel

Aj samotný podvozok Scalpela prešiel kontrolou. Najmä kolesá a ich ložiská a tiež samotný guličkový diferenciál bol opäť kompletne rozobraný, vyčistený, premazaný a opäť poskladaný. A nastavený. Hoci sa rok a pol ani nepohol 😉 Zvedavý som, ako sa bude chovať v sobotu. Náhradné diely mám aj naň.

Takže ja som na sobotňajší pretek pripravený. Teším sa aj na jazdenie, aj keď to bude skôr učenie, aj na stretnutie s niektorými starými kamarátmi.

Komentáre

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.