Opäť sme jeden krásny letný deň strávili na letisku plnom modelov. A kamarátov. Vyskúšali sme všetky naše modely a jeden nový a medzi letmi pri nabíjaní bateriek pokecali, čo nového by sme ešte postavili.
Vlado opäť predviedol svojho Transalla, začína byť vidieť, že už má tohto dvojmotoráka v ruke. Štarty z pomocného podvozka a tiahla stúpavá zatáčka má čosi do seba. Dnes vyskúšal aj lety vo väčších výškach a model je na nerozoznanie od skutočného lietadla.
Ja som si na dnes pripravil aj Speedy Bee, keďže mi Vlado priniesol dve sady aku NiHM 650 mAh. Už pojazdové skúšky ukázali, ako má točiť dvestoosemdesiatka, s mojou starou baterkou sa to nedalo porovnať. Prvý pokus o let skončil po pár metroch v repke, tak som sa rozhodol počkať na bezvetrie. Trochu som zdvihol krídelka do negativu a neskôr skúsil štart z ruky. Model je veľmi nestabilný o pár sekundách letu skončil opäť v repke. Tak nešťastne, že stonka prerazila ľavé krídlo a nalomil sa aj balzový nosník. Oprava je na pár minút. Model je letuschopný, pohonná jednotka má dostatočný výkon. Tak tomu ešte trochu času venujem.
Samo A. dnes doviezol zo svojej 3D letky dvojplošníka a jednu chviľu predvádzal akrobaciu a druhú zas visenie v stupáku. Zaujímavé divadlo.
Juniory dnes tiež nezaháľali. Miro K. ho osadil priamym krídlo zo svojho nedokončeného Varianta, ja som dal jeden let s V-čkom s malou úpravou. Potom som ho osadil starým úšatým krídlom, pretože s nami bol na letisku opäť jeden z našich priaznivcom a v dnešnom peknom a kľudnom počasí by bol hriech nepožičať mu kniple od vysielača. Dva štvorminútové lety sa mu zjavne páčili. Potom som aj ja osadil krídlo zo svojho dokončeného, ale včerajšími pokusmi poškodeného, Varianta a dal pár letov s ostrejšími obratmi, najmä som sa učil kombinovať krídelká s výškovkou. Junior s priamym krátkym krídlom je o dosť živší, ale stále je to len cvičák s veľkým trupom.
Z iného súdka je Grippen z dielne pajlotmato. Maťo ho už dostáva do ruky a po dvoch dnešných letoch dostal chuť na „forsáž“. Tak som vybral z kufríka gumičkový unášač „Hořejší“ a vrtuľu GWS 9×7,5 HD (predtým som si pozrel tabuľky) a o chvíľu už Maťo brázdil nebo s výrazne zlepšenou náladou. Rovné lety model zvláda už nie len na trištvrte plynu, ale na polovičku a plný plyn je už výrazne stíhačkovitejší. Už sa to podobá striedavému motoru, hoci aj tu sa budú motory striedať zrejme už po pol sezóne 😀 Nízke prelety 2 m nad poľom sú naozaj efektné, najmä nasledované stúpavou zatáčkou.
Opäť jeden krásny deň za nami a už sa tešíme na ďalšie podobné.
Komentáre