Po dlhom čase nastalo počasie, použiteľné pre modelárstvo. Nesvietilo slnko, nefúkal vietor, teplota tesne nad 10 °C, oblaky cez celú oblohu. A keď máte niekoľkotýždňový absťák a nové alebo vynovené modely, tak ani takéto počasie vám nezabráni ísť na letisko a stráviť tam pár hodín.
Tentoraz som bol v roli pasažiera v Maťovom aute a fotoreportérom. Zdravíčko zdvihlo varovný prst a tak som pár dní nesmel šoférovať auto a ani s modelom do vzduchu sa mi veľmi pre istotu nechcelo. Tak som mal čas „kibicovať“ a filmovať všetko okolo.
Maťo si nechal pre známeho poslať z HongKongu polystyrénovú stavebnicu ArtTech Cessna 182. Plne vybavený model o rozpätí necelý meter. Stačilo vložiť svoj prijímač a letelo to! Maťo sľúbil recenziu na tento model vrátane svojich úprav, ktoré zabrali asi hodinku. Preto len v krátkosti: Dve servá v krídle, po jednom na smerovku a výškovku, 18A regler a motor v štýle Bel motor 2210 s 1530 kV. Trojčlánok LiPol 1300 je priložený, rovnako ako vrtuľa 8×6.
Model lieta naozaj perfektne, stúpavý výkrut okamžite po štarte hovorí o dostatočnej zásobe výkonu motora. No najlepšie si jeho let vychutnáte na videu č.1 alebo na videu č.2. Druhý model, tentoraz pre člena nášho klubu, je už na ceste a v návale nadšenia po zhliadnutí letu modelu som navrhol, aby sa tento polystyrénový číňan stal povinnou výbavou každého člena klubu!
Strieďák cca 2210 s 1500 kV, trojčlánok LiPol 1300 mAh a vrtuľa 8×6. Riadi pajlotmato
Čas letu: 03:19
Riadi: pajlotmato
Čas letu: 02:51
Maťo po zalietaní Cessny ďalej „poletoval“ s F 15, ktorá dostala novú kabínku.
Miro K. si opäť doviezol svoju veľkú Cessnu. Vlastnou neopatrnosťou si žiaľ odpálil jedno servo krídeliek a tak lietal len na smerovku a výškovku. Prvý štart bol len tak tak, ale potom to už zvládal. Myslím ale, že to bol posledný let na „plechovku“ MIG 600, na ceste je už strieďák Turnigy a 30A regler z HongKongu.
Na strieďák bol prestavaný aj depronový Tucano o rozpätí 767 mm. Doteraz lietal na „plechovku“ MIG 400/7,2 V napriamo s vrtuľou 6×4 so sedemčlánkom NiMH GP1100. Ten jediný ostal, motor je DualSky 2830 s 1000 kV, regler DualSky 18A. Pri takomto nízkom napätí som tam navrhol vrtuľu 10″ a prvú si pajlotmato na zálet vybral 10 x 4,7 GWS SF. Na druhý let použil 10×8 a to už bolo iné kafe. Po zálete si modelom zalietal aj majiteľ, Miro K. starší a nakoniec aj staviteľ, Vlado M. (brada). Žiaľ, neustrážil si čas motorového letu a pristál mimo trávy. Oprava je otázkou minút. Aj z tohoto letu máme video. A keďže podobný motor mám „v šuplíku“ a aj aku, dokonca aj krídlo mám na Tucano hotové, mal by som dokončiť prepážky a zlepiť konečne trup…
Riadi: Miro K. st. a pajlotmato
Čas letu: 04:49
Vlado M. doviezol aj SuperCake s novou prevodovkou, ale krátko po štarte sa uvoľnil pastorok na motore a model musel predčasne pristáť.
Na budúci víkend bude dúfam krajšie a budem mať v ruke okrem foťáku aj kniple svojej FC-16…
Dakujem za skvely clanok, keby som si ho neprecital,tak by som ani nevedel,ze oco zle pristal. Aj ja uvazujem nad ArtTech Cessna 182. Urcite to bude dalsi model,ktory si asi aj kupim.
Otec pristál dobre, zle pristál Vlado M.