Sklabiná, povíkendové polietanie

Tak aby býva často zvykom, víkend bol škaredý a upršaný a ako začal pracovný týždeň, tak vonku všetko opeknelo. V pondelok som zavolal Maťovi, že ideme lietať. V utorok už volali kolegovci mne, tak sme išli aj my dvaja zas. V pondelok som zrušil jeden model a v utorok… mi náhoda nedovolila zrušiť druhý

V pondelok som si zobral so sebou opravené EVO6, tak som bol zvedavý, ako si bude vo vzduchu počínať. Prvý let bol OK, len som musel mať trim VOP trochu potlačený, tak na druhý let som dal aku viac dopredu a vychutnával si pohodu. Dal som sa teda hľadať nejaké stúpavé prúdy, keď už mi tie TT1100 NiMH osemčlánky dávajú šťavu do motora len nejakých 5 minút a vädnú, nepáči sa im že z nich žmýkam okolo 18 A. A jak si tak letím na plný plyn, zrazu model vykoplo čumákom hore, jak vletel do stupáku. A zatrepal trochu krídlami. Maťo to nevidel, lebo akurát telefonoval. O chvíľu som pod plynom vletel do klesáku a opäť mi krídla mávali. Na jednej strane už som bol na to zvyknutý u tohto stroja, ale páčiť sa mi to stále ešte nezačalo a isté obavy sa dostavovali. No a keď sa flutter objavil tretí raz, Maťo nechcel veriť vlastným očiam, jak ľavé krídlo pripažilo a model si to namieril do kukurice. Tento raz bol o niečo nižšie, ako minule, tipujem tak do 100 m a aj bližšie, takže som sa ani toľko neprebehol. Keď som k nemu prišiel, uvidel som toto:

Zánik Evo6_2-3

Zánik Evo6_2-2

Zánik Evo6_2-1

Na prvý pohľad to nevyzeralo zle, trup v pohode, krídlo už vo vzduchu bolo zlomené, opäť ho držala pokope tá sklenná páska, aspoň že som to nemusel hľadať po celom poli po kusoch 😀 Baterka sa vzorne odpojila v konektore a spôsobne ležala kúsok od špica. Cestou však vyrazila EPS blok medzi motorom a baterkou (na to tam je).

Zánik Evo6_2-4

Druhý pohľad ukázal čistý lom trupu za servami, čo by nemal byť problém pri oprave.

Zánik Evo6_2-5

Opravovať krídlo nemalo cenu. Rozhodol som sa, že po dlhých rokoch vzdám hold modelu a uctím si aj letisko tak, ako sa patrí a za asistencie Maťa som krídlo obradne spálil a poslal ho tak do večného modelárskeho neba. Celú situáciu som som aj zdokumentoval:

hadanka

A tým je zároveň daná odpoveď na pondelňajšiu hádanku.

Aby som nezabudol na Maťa. Jeho malé stíhačky, Delfínka aj SuperBandit lietajú excelentne a ja môžem len závidieť. A konečne postaviť tú svoju, veď už na to skoro všetko mám a motor je na ceste…

V utorok vytiahol Miro K. deti z krúžku trochu prevetrať Juniora a doviezol aj novopostavené Tucano, lebo to staré poslal na chrbte do zeme. Záletu sa ujal Maťo a po malom vytrimovaní model odovzdal majiteľovi, ktorý s ním brázdil oblohu.

Nové Tucano som si na letisko doviezol aj ja, ale keďže mám momentálne menej prijímačov, ako modelov, nevšimol som si, že práve on ostal v klube v inom lietadle… Zálet sa odkladá.

O tomto Samovom stroji som sa dozvedel nenápadne v internetovej diskusii a bol som rád, keď ho Samo A. doviezol na letisko. Mašinka je to parádna a aj parádne lieta. Maťo by s ňou iste dokázal onakvejšie kúsky, ako Samo, ale ja sa nechytám ani na Sama, možno raz 😉

katana

Maťo sa mohol vyšantiť s Observerom na MVVS 6,5, ktorý doviezol Laco Š. a aj si s ním sám zalietal. Prvý premet má za sebou, už aj výkrut a okruhy po letisku mu už nerobia najmenší problém. Robí zo dňa na deň pokroky v pilotáži a uvažujem, či mu na niečo bude ten Junior, ktorého si tiež stavia…

Observer

No ani ja som nadarmo nesedel na letisku, mal som v aute aj Flopa a chcel som ho vyskúšať s 2SLiIon 1300, ako sa mu bude dariť. Model je to celkom živý a teraz aj trochu schudol ako som mu zobral NiMH aku, len tá plechovka napriamo v ňom sa mi zdá už slabá. No na trénovanie reakcií na krídelká je to fajn model, stále ho treba riadiť. Ako sa k večeru ovzdušie skľudňovalo, tak som si aj ja trochu viac dovolil a v jednu chvíľu skončil Flop na chrbte. Dlho tam neostal, ale som si to zopakoval párkrát a viem sa vrátiť natiahnutím VOP (ak mám dosť výšky) alebo opäť polvýkrutom krídelkami. Len je to krídlo z cvičáka, obe strany biele, tak niekedy netuším, v akej polohe je, musím to vyriešiť. Len keby toho výkonu bolo viacej. Za 8 minút som dobíjal 800 mAh, čínsky strieďák je však už na ceste 😉

Oveľa lepšie lieta na chrbte Maťo s Brkom, a to je model riadený len smerovkou a výškovkou 😉 Neveríte? Pozrite si video.

Čo myslíte, dokáže elektrovetroň riadený len smerovkou a výškovkou lietať na chrbte?

Komentáre

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.