Mrazy konečne povolili a my sme sa vybrali opäť na naše letisko v Sklabinej. Čakali nás dve premiéry. Po obede sme sa stretli v klube, naložili modely, rádiá, baterky a nabíjače a vyrazili. Nového Juniora dokončil Miro Čelechovský a ja som dokončil nový kufrík na svoju Futabu a elektrické vybavenie. Teplota kolo nuly, slniečko a bezvetrie, čo viac si môže modelár týmu DepronAir želať?
Pred štartom sme si modely vyfotili. Pre istotu. V zostave pribudol nový Junior Mira Čelechovského a dnes ho čakal teda prvý štart. Pretože je Miro úplný nováčik, so zalietavaním mu pomáhal Vlado. Speed 400 7,2 V sa ukázal ako starý a slabý, no nakoniec sme našli vrtuľu, s ktorou odkázal letieť a aj pomaly stúpať. Pri druhom lete však Miro trochu spanikáril po zlom rozhodnutí počas štartu a tak teraz bude mať možnosť zistiť, aké jednoduché je opravovať havarovaný model z Depronu. Prasknutá bočnica vpredu a zlomená motorová prepážka, to nič nie je.
Vlado konečne naučil lietať aj Dromadéra s motorom MIG 280. Lietanie s dolnoplošníkom je trochu iné a je radosť sledovať tento stroj počas jeho elegantného letu. No celý čas treba mať oči na lietadle a páčky na vysielači. Vysoký čelný odpor robí svoje a model je veľmi citlivý na vietor. Zrejme dôjde na silnejší motor, zrejme MIG 300.
Miro Kulich si upravil Juniora lyžami a ako nám predviedol, po piatich metroch rozjazdu je model vo vzduchu. Počas letu má model zvýšený čelný odpor, s čím treba počítať najmä pred pristátím, ale aj to je na lyže efektné. Môj Junior, od začiatku vybavený pristávacími lyžinami (na trávu, asfalt, sneh), nemá s odporom problém, no odštartovať trvá trošku dlhšie, aj keď som už odštartoval aj z asfaltu.
Lietanie dopadlo dobre, vyriešili sme si absťák z nelietania. A už sa tešíme na ďalší letový deň, máme pripravenú ďalšiu novinku. Ďalšie fotografie nájdete tu – klik.
Komentáre