5. august 2007 Želovce – ukážková ukážka

Na druhý pokus sme sa dostali aj do Želoviec. Aj keď len tak-tak. Vlani sme na poslednú chvíľu účasť na Dni obce pre dážď museli odrieknuť a aj toho roku to bolo nahnuté. Ešte deň pred akciou fučalo ako divé a ani na obed nebolo isté, že budeme lietať.

Po príchode na ihrisko sme si veci rozložili a modely pripravili mimo ihrisko, pretože prebiehal futbalový zápas dorastencov a po jeho skončení jednoducho všetko preložili cez zábradlie k bránke a začali. Počas úvodného predstavovania členov a modelov Miro K. úspešne odpálil raketu a po tom odštartoval Vlado M. s Juniorom V. Po pár minútach predviedol odolnosť deproňáka, keď narazil do oceľového stĺpa. Model ostal nepoškodený a po krátkej kontrole bol schopný znova štartovať. Hneď na to Miro K. predviedol buggy na spaľováka 3,5 ccm a po nej svojho Juniora s priamym krídlom z Varianta. Vietor bol len mierny, občas nárazový a často menil smer, no dalo sa lietanie zvládnuť.

Kým Miro s Vladom pripravili na štart Transalla, vybral som sa do vzduchu s EVO5 a zakrátko nastúpal výšku a provokačne si pred ľudmi sadol do kresla. Termika bola slušná, bol by som tam vydržal hádam do zotmenia. Keďže však čas nás tlačil, chystal sa druhý futbalový zápas, hodil som zopár loopingov a vytratil výšku. Vlado medzitým za pomoci odhadzovača Mira odštartoval Transalla a dal zopár preletov. Ja som pomaly naletel na pristátie, ale bol som dlhý a musel som dať ešte jedno kolo nad ihriskom. Našťastie ľudia boli disciplinovaní a plocha bola voľná len pre nás. V pohode som pristál a krátko na to aj Vlado.

Miro zopakoval ešte jeden let s Juniorom a po ňom som našu ukážku zakončil krátkym a nízkym letom s EVO5 s pristátim do stredu ihriska. Keďže nebolo ani šesť hodín, navrhol som presun na letisko Sklabiná. Tu sme zakrátko zistili príčinu zlého správania sa klubového Juniora, s ktorým lietal Vlado. Odrovnaný motor, resp. magnety. Motor už nemal žiadny ťah, ledva odštartoval.

Do Transalla dal Vlado sedemčlánok NiCd 1000 mAh. Minule lietal krátko cez tri minúty, teraz sa mu podarilo udržať model vo vzduchu šesť minút. Vraj dobrý tréning na citlivú prácu s plynom. Mne sa podarilo krátko pred devätnástou udržať EVO5 vo vzduchu cez tridsať minút pri piatich minútach motorového letu. Žiaľ, krátko pred ôsmou sa mi podobný výkon nepodarilo zopakovať. Všetci sme sa však zhodli, že na ihriskách sa nám dobre pristáva, keďže majú veľký a udržiavaný trávnik, na rozdiel od strniska pri letisku, aj keď na ihriskách je na väčšie modely trochu málo miesta na točenie a chce to trochu viac cviku a sústredenia.

Nič sme nezničili, dobre sme si polietali a ešte sme aj zožali potlesk. Myslím, že tento deň môžeme považovať za ukážkovo úspešný.

Komentáre

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.