Žiaľ, Elektrovetroň na predvádzačke havaroval a došlo na prvú vážnejšiu opravu. Nechal som si jeden deň na uležanie všetkého v hlave a v pondelok poobede zašiel do klubu. Pôvodne to vyzeralo na štyri pracovné pobyty v dielni, čo by sa pri troche šikovnosti dalo za dva dni zvládnuť…
Najskôr som si myslel, že pravé ucho prilepím, raz som však už opravoval prasknuté krídlo z Depronu a nedopadlo to najlepšie, trochu sa pri lepení skrútilo. Toho som sa chcel vyvarovať a tiež som dôkladnou kontrolou zistil, že je Depron v okolí zlomu dosť pokrčený a tým stratil svoju pevnosť. Tak som sa odhodlal k radikálnemu rezu. Zvyšok ucha som odrezal a odstránil lámacím nožíkom a šmirgľom zvyšky lepidla. Predĺženie nosníka do ucha bolo nepoškodené, tak som ho tiež obrúsil od lepidla.
Z tabule Depronu 4 mm som vyrezal nové ucho a po vytvarovaní nalepil UHU porom dve rebrá. Ďalší postup je už totožný so stavbou nového krídla. Výstuha od nosníka po prvé rebro a zakrytie spodku krídla po druhé rebro a nakoniec nalepenie nábežky z balzy.
Ľavé ucho malo narazené prednú časť blízko stredu krídla, tu som sa rozhodol nahradiť pokrčený Depron novými kúskami.
Poškodené miesto som vyrezal a nahradil novým materiálom, spodok z trojky a vrch zo štvorky Depronu. Zaujímavou operáciou bolo ohnúť malý kúsok materiálu do oblúka 😉 Tupé spoje materiálu k pôvodnému materiálu som zvrchu prelepil izolepou, aby lepidlo nevypenilo nad povrch.
Všetky spoje som samozrejme istil špendlíkami. Ako lepidlo som použil Purex Rapid, len balzové kúsky nábežky sú lepené kontaktne UHU Porom. Celá oprava trvala štyri hodiny a vďaka Purex Rapid som to zvládol na jedinú návštevu klubovej dielne. Vynálezca Purex Rapidu by ma dostať Nobelovu cenu.
Komentáre