Toto je preklad článku z januára 2010.
Predstavujeme 2WD podvozok 1:18 ALSracing M189
Dnešného dňa prebehol prvý test nového podvozku ALSracing. Jedná sa o 2WD osemnástinu určenú ako pre začínajúcich tak pre ostrieľaných borcov. Model sa bude, tak ako je u ALSracing zvykom, vyrábať v rade modifikácií s možnosťou individuálneho výberu konfigurácie.
Štandartná verzia „short“ (pre motory radu 280). Základný model s rozvorom 134mm (na foto) a šírkou cca 112mm, je určený pre napájanie klasickým štvočlánkom 2/3A alebo pre napájanie LiPol dvojčlánkem menších rozmerov (vyhovujú články cca do 1300mAh). Na výber budú aj motorizácie (odlišné prevedenie nápravových bočníc) a to buď klasickou tristovkou alebo motory z radu 280. Pochopiteľne ďalším modifikáciám vrátane AC pohonov sa nebudeme brániť…
Variant „Long“ (pre motory radu 300). Druhou základnou variantou bude „long“ verzia s rázvorom 152mm ktorú bude možné osadiť päťčlánkom 2/3A a alebo LiPol až do kapacity 1800mAh (obľúbené LRP, Nosram ale aj iné typy).
Výber karosérií. Karosérie pôjde osadiť pochopiteľne podľa rozvoru a šírky modelu rôzne, ale ideálnou voľbou budú iste prevedenie Rask, BPA či originálne Scalpel.
Výber serv. Model je v základe konštruovaný na použitie skvelého serva Futaba S3114 sa servosaverom, ale uchytenie v prednej náprave bude zrejme časom modifikované ešte pre iné typy serv (HS85 apod.)
Kompatibilita dielov. Čo iste poteší majiteľov modelov Scalpel je to, že sa pripravuje varianta zadnej osi s diferenciálom a unášačmi kolies plne kompatibilná s týmto modelom, ale v neporovnateľne lepšej kvalite prevedenia hriadele. Kompatibilita unášačov potom dovolí používať kolesá od Scalpel.
Ladenie modelu, options prvky. Model obsahuje množstvo miest ktoré dovoľujú jeho precízne naladenie a tak pochopiteľne nebudú v ponuke chýbať potrebnej výmenné diely (predovšetkým rôzne tuhé planžety zadnej a prednej nápravy, iné pružiny, iné predné horné rameno atď…) Proste kto rád ladí iste bude spokojný.
Prvý dojem… No a ak Vás zaujíma ako to jazdí, tak môj prvý subjektívny pocit z jazdy na dráhe o teplote cca 6 ° C s modelom osadeným motorom MIG280 a lipolkou je úplne fantastický. Model drží stopu, presne reaguje na riadenie, na rovinke nemá tendenciu utekať do strán, proste radosť riadiť. V sobotu prebehne ostrý pretekársky test pri normálnej teplote a potom budú nasledovať ešte testy použiteľnosti iných pneu a pochopiteľne sa bude pridávať na výkone (osadenie motora radu 300). Avšak už teraz som presvedčený, že model splní stopercentne cieľ s akým bol navrhnutý a to, že sa stane ideálnym „nerozbitným“ prevádzkovo nenákladným autíčkom pre začínajúcich jazdcov a pohodovým relaxačným ale aj pretekárskom modelom pre skúsených pilotov. Cieľ, ktorým bolo skonštruovať naozaj fungujúcu zadokolku bol splnený. Či sa dočká podstatného rozšírenia na pretekárskych tratiach majú v ruke všetci fandovia osemnáctok…
Model a jeho komponenty môžete zakúpiť na stránke výrobcu ALSRacing.
******************
Pokiaľ Vás ponuka ALSracing zaujala, môžem Vám sprostredkovať nákup ich výrobkov a ich dopravu na Slovesnko. Zavolajte mi alebo ma kontaktujte pomocou správy.
Komentáre