Aký bol rok 2013?

Z nového roka 2014 uplynulo niekoľko hodín a ja sa zamýšľam, čo mi ten minulý rok 2013 dal, čo mi vzal a aký vlastne bol? Čo som stihol, čo naopak nie a čo sa udialo také, čo som vôbec neplánoval. Tak aký bol rok 2013 pre mňa?

Najdôležitejšie pre mňa v roku 2013 boli zdravie a práca. Keď nemáte vyriešené tieto dve veci, tak nejaké modely či iné koníčky vás pramálo zaujímajú. Preto som teda málo času venoval práci na modeloch, lietaniu na letisku a stretnutiam na akciách.

Niekoľko kontrol a postupné zaťažovanie chrbáta ukázalo, že už by som mohol byť celkom v pohode, hoci nemôžem vystrájať ako malý chlapec. Zohýnať sa len opatrne, sedieť pozorne a nie dlho, cestovať autom s pravidelnými prestávkami. A cvičiť. Priznám sa, že hlavne v druhom polroku to bolo s pravidelnosťou posilňovania brušných a chrbtových svalov slabšie, ale neprestal som. Aj cvičenie mi umožňuje dvíhanie čoraz ťažších bremien, už zdvihnem 12 kilo pri tele, predpažiť je ale problém.

Jedným z mojich koníčkov je aj cykloturistika a po dvoch rokoch nútenej prestávky som v roku 2013 opäť vysadol na bicykel a najazdil celkom 1100 kilometrov po okolí Veľkého Krtíša, Mikulova na moravskej aj rakúskej strane počas krátkej dovolenky a v Slovenskom raji na konci augusta. Bicyklovanie mi pomáha od bolestí chrbta, ktoré ma občas postihnú na pár dní a celkove mi bicyklovanie pomáha na duši. A navyše o tomto svojom hobby tiež píšem blog.

V polovici roka som definitívne ukončil svoj pracovný vzťah s firmou HrKo Holding, resp. Begokon. Hoci pred rokmi som pre nich pracoval rád, v poslednom roku po nástupe späť po maródke to už šlo s firmou dole vodou, firma ma už nemala čo naučiť a skôr sa stala brzdou, ako prínosom, ako to bolo v minulosti. Takže po rokoch častého cestovania najmä do Čiech a na Moravu, prácach na zaujímavej „veľkej“ sieťarine a ERP systémoch prišiel čas zmeniť vzduch. Keď som ako pozorný manažér videl prvé signály ekonomického a personálneho kolapsu skupiny firiem, začal som sa zaujímať o svoju budúcnosť bez spojenia s holdingom Hrko. Už počas dlhej maródky som mal kopu času a možnosť doma študovať zaujímavé stránky na webe a rozhodnúť sa pre svoje ďalšie pôsobenie. A kým v Begokone viedli dlhé porady o tom, čo bude s firmou a ako bude s firmou a občas sme sa bavili o mojom ďalšom pôsobení vo firme, ja už som doma po práci pracoval na svojom novom zamestnaní. Rozhodol som sa vrátiť k pôvodnej práci s webom, resp. začať pracovať na obsahovom marketingu.

Je to beh na dlhé trate. Postupne budujem obsahové weby, pracujem pre české a slovenské agentúry aj priamo pre niekoľko zákazníkov, ktorým pomáham predávať viac. Nezarábam ešte toľko, ako v časoch vrcholnej slávy Begokonu, ale uživím sa a celá práca má rastúci trend. Veľkou výhodou mojej súčasnej práce je, že si sám môžem regulovať dĺžku pracovnej doby a jej rozdelenie počas dňa, takže mám možnosť si oddýchnuť vždy, keď cítim, že môj chrbát už má dosť a potrebuje to. „Nevýhodou“ však je, že takmer necestujem, a teda ani na preteky autíčiek do Čiech.

A hoci pracujem relatívne málo, menej, ako bežná pracovná doba, trávim pri počítači veľa času. Lebo ešte vždy sa mám čo učiť. Čítam odborné fóra, blogy, nasávam informácie a skúšam nové veci. Prevádzkujme blogy o zdravej výžive, hobby, bývaní v paneláku. Koncom roka som spustil novú verziu svojej fotogalérie a blogu o exotickej dovolenke. Samozrejme sa nejedná o samoúčelné weby, ich úlohou je zarábať pomocou reklamy v prínosných textoch. Tie navštevované už zarábajú, u tých druhých musím popracovať na zvýšení návštevnosti. Aj preto som stále neprerobil tento web zo zastaralého CMS na niečo nové, hoci ma tu trápi komentárový spam, respektívne neustále registrácie robotov. Zatiaľ som aspoň zamazal kolónky pre web a osobné informácie, ktoré boli spamovými odkazmi na pochybné stránky preplnené a zbytočne poškodzovali celú doménu http://webservis.sk.

Všetky zisky investujem do firmy a rozširovania portfólia webov, takže na modely veľa neostáva. Ani času ani peňazí. Najmä po tom, čo naša vláda zaviedla daňové licencie. Zaplatím tak 960 eur ročne ako plátca DPH, ako keby som za celý rok nezaplatil kopu daní a odvodov zo mzdy, z nafty, DPH a iných poplatkov.

Nepodarilo sa mi v roku 2013 na jeseň vrátiť sa k pretekaniu s modelmi áut 1:18. Slovenský spôsob s premotorovanými modelmi 4×4 a s vysokými nákladmi mi nevyhovuje a na absolvovanie 6 až 10 pretekov na Morave a v Čechách sa mi samému nechcelo dávať peniaze na naftu a štartovné. Všetko na pretekanie mám pripravené, stačí mi nafarbiť karosériu a kúpiť si dvojčlánok 2S800 mAh a mohol by som jazdiť. Verím, že v roku 2014 už na štartovnom rošte môj model Scalpel chýbať nebude.

Nevymenil som 4 servá v Algole za niečo lepšie a nekúpil som nové trojčlánky 1600 mAh, takže som ani nelietal. Nedokončil som model dvojmetrového vetroňa, takže som nelietal ani s vetroňmi. A lietať s predvádzacím malým Eindeckerom na dvojčlánok ma nebavilo. Aspoň jeden elektrovetroň by som v roku 2014 naozaj rád mal a lietal s ním. Na leto elektrovetrone a na zimu osemnástky autíčka, to je moja predstava. A kúpiť nové 2,4 GHz rádio pre lietadlá, ak sa podarí.

Téma:  , ,

Nechajte komentár

Môžete použiť nasledovné HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.