Tréner Modela MVVS 3,5

V roku 2002 som na letisku Sklabiná urobil fotografie obľúbeného modelu lietadla, ktoré v minulosti bolo dostupné zo stavebnice firmy Modela. Laminátový trup s balzovými krídlami, pohon spaľovacím motorom MVVS 3,5 s reguláciou otáčiek. Fotografie sú zo záletu modelu po oprave po havárii, myslím, že po páde zo stromu, kde sa model zakvačil na predvádzačke.

Model z čias socializmu, dodávaný Zväzarmovským podnikom do zväzarmovských klubov, bol ovládaný RC súpravou tiež z domácej produkcie, Modela T6 alebo T4, vyrábali sa s amplitúdovou alebo frekvenčnou moduláciou na frekvencii 27 alebo 40 MHz. Smerovku, výškovku a RC karburátor ovládali servá. Buď to boli veľké a ťažké servá značky Tesla ST-1 alebo šťastlivci mali k dispozícii servá Futaba o hmotnosti 50 gramov. Vtedy jednoducho miniservá neboli.

Rozmery a hmotnosť modelu si nepamätám.

Trener_2002_1

Trener_2002_2

Trener_2002_3

Trener_2002_4

Trener_2002_5

Trener_2002_6

Trener_2002_7

Trener_2002_8

Model sme používali na lietanie na letisku pre svoju radosť, ale často aj na ukážkach na rôznych našich vystúpeniach. Na fotkách vidno dlhý kábel, ktorý vedie z vysielača. Pretože o kvalitné akumulátory bolo v tom čase naozaj núdza a suché batérie malé monočlánky v počte osem kusov nie dlho vo vysielači vydržali a intenzívne lietanie by sa predražilo, napájali sme vysielač vyradeným automobilovým akumulátorom 😉

Motor bol so žeraviacou sviečkou na palivo metylalkohol/ricínový olej.

Na fotografiách ešte vidno, aký bol široký trávnatý pás vedľa asfaltu. Až do doby, kedy sa začali výmery na dotácie merať zo satelitu. Potom to zorali ak tene k asfaltu.

Nechajte komentár

Môžete použiť nasledovné HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.