Do klubu chodím stále málo, zato lietať začínam celkom často 😉 Sám 🙁 Pretože takmer všetky poobedia trávim na záhrade pri majstrovaní (mal by som radšej písať v dielni), tak chodievam lietať na veľkú lúku nad záhradou. Do vzduchu tu odštartoval v krátkom čase už druhý stroj. Lietanie tu mi umožňuje výrazne šetriť čas, mám ho teda viacej na zábavnú prácu aj na samotné lietanie. A nevyrušujú ani motorkári, ani psíčkári, ani korčuliari ani pohrebné spevy.
Potenciál záhrady som si uvedomil už pri jej prvej obhliadke a tešil som sa ako dôchodca na Vianoce, kedy si prvý raz zalietam na svojom súkromnom letisku. Trvalo to možno dlhšie, ale nakoniec som predsa len odštartoval s malým elektrovetroňom začiatkom júna okúsiť vzduch nad Strednými Plachtincami. Bohužiaľ som dal len dva letové dni, pretože som na poruchu medzi ušami poškodil Shortta, ale zdá sa, že to nakoniec bude ľahko opraviteľné.
K havárii došlo pár dní pred lietaním na Iliji, takže som elektrovetroňa na toto stretnutie zobrať nemohol. Zato som mal so sebou EPP AN-2 o rozpätí 1,2 m, klubový stroj, ktorý som naučil lietať a ktorý mi tak nejak prischol. V Iliji som dal asi štyri lety, trochu si precvičil páčky aj vysielač Turnigy TGY-i6 (vetrone riadim starou Futaba FC-16), struhol pár neotesaných akrobatických obratov (Andula je predsa len z EPP) a precykloval trojčlánky lipolky. Po skončení akcie mi Miro navrhol, že nech si do záhrady zoberiem Andulu, kým vetroňa zalepím. Aj tak s ňou nikto v klube nelieta.
A tak som ju nechal v aute a v nedeľu popoludní sa s ňou vydal na kopec. Je to síce kondičný tréning, ale v zdravom tele zdravý duch!
Využil som takmer bezvetrie, ktoré vtedy panovalo a dal spilovať tie obraty. Premet ide, tlačený je problém a VOP už nejde viacej vychýliť, výkrut je sudový, radšej ľavý, ako pravý, súvrat sa mi podarí viac náhodou, ako umením. Lety na chrbte treba citlivo udržiavať výškovkou v horizonte.
Trénovať mám čo. Pohon to dá ale len prvé štyri minúty, potom už len lietam na presnosť vodorovné kruhy, štvorce, osmičky, priblíženie na pristátie, lety okolo hlavy. Baterky mám ale celkom tri, takže to mám 24 minút letu, čo na jeden deň aj stačí. Už som vykúzlil cylinder, ležatú aj kubánsku osmu, polpremet s polvýkrutom. Kto by to do AN-2 dvojplošníka povedal, také akrobatické vlohy 😉 Tuším sa dokopem po oprave Short-ta aj k dokončeniu výmeny serv v Algolovi 😉
Komentáre