Sklabiná 18.11.2007 – tri vrtule a jedno krídlo

Dnes dopoludnia sa ukázalo slnko a vietor nikde. Sem tam nejaký oblak, a tak zopár telefonátov a po obede sme sa stretli v klube a naložili. Dnes malo mať premiéru krídlo, pripravované na EVO5 aj Brko. Varianta som sa preto rozhodol nechať doma.

V klube roky ležalo jedno krídlo, ktoré pôvodnému majiteľovi moc nechcelo lietať a tak zrušil krídelká. My sme ho tiež skúšali použiť na jednom trupe, ale pády po krídle v zatáčkach a iné neprístojnosti nás prinútili ho opäť odložiť na neskôr. Dorobil som k nemu winglety a prišiel čas ho znova vyskúšať. Urobil som adaptéry pre uloženie na trup EVO5 aj Brka. Zdá sa, že zbytočne.

DSCN3991

DSCN3993

Maťo upevnil krídlo na trup Brka a počas záklzov sme spolu s Vladom posunuli krídlo trochu dopredu, vylomili záťaž, ktorú sme používali so starým krídlom a nakoniec to Maťo hodil a model letel ( video ).

Modernizovaný elektrovetroň pri svojom prvom lete. Pilotuje pajlotmato.

Čas letu:4:37

A to tak, že dobre. Maťo si pochvaľuje stabilné lety v zatáčkach, presné reakcie na smerovku a výškovku (čo so starým krídlom bol problém), proste pohoda. Trochu problém je opadanie, v trupe sú dve štandardné servá a celkom dosť závažia, bez ktorých so starým krídlom model nelietal. Časť závažia sme už vybrali a ďalšie pôjdu tiež von a model dostane nové, stabilnejšie uchytenie krídla. Staré krídlo dal Maťo k dispozícii na experimenty s nejakým novým trupom a adaptér na nové krídlo a EVO5 si môžem asi odložiť… Myslím, že sme práve našli náhradu za zničeného Eléva.

Ako sa lieta v zime-01

Ako sa lieta v zime-02

Ako sa lieta v zime-03

Ako sa lieta v zime-04

Ako sa lieta v zime-05

Depronová F-15 dolietala. Nebolo to ani na rušenie, ani na ruky. Pri nabíjaní bateriek buchli. Mali za sebou asi 15 cyklov, nabíjanie na Ultramat 25 prúdom 400 mA. Čo už…

LiPol-02

LiPol-04

LiPol-03

Na chvíľu dolietal aj Transall. V bezvetrí model lietal pohodlne a krásne, a poldruhakilový model o rozpätí 1600 mm s dvomi motormi MIG 400 s prevodovkami na osemčlánok NiCd 1700 SC nepotrebuje ani pol plynu. A tu je problém, FC-16 počíta čas motorového letu len od 51% výchylky kniplu plynu a potom sa dosť ťažko odhaduje doba letu a zostatok v aku. Pri poslednom lete Vladovi došla šťava a pri pristáti model spadol na stratu rýchlosti a prasklo krídlo v mieste spoja stredu krídla a ucha a zlomila sa vrtuľa. Ako ukázala kontrola v klubovni, nie je to také zlé a za hodinku práce bude všetko opäť ako nové. Zlatý Depron 😉

DSCN3998

DSCN4001

DSCN4002

DSCN4003

DSCN4004

DSCN4007

DSCN4008

Vrtuľu zlomil aj Miro K. na Juniore a na záver letu aj Maťo s Brkom pri pristáti v oračine.

Ja som si popri všetkom tom poradenstve na letisku a fotografovaní dal len jeden let s EVO5. Bolo už trošku zima, tak dobre padne trochu sa zohriať čajom a niečo zahryznúť…

DSCN3989

DSCN3990

Alebo schovať ruky do vrecák…

Komentáre

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.