Dnes dopoludnia sa ukázalo slnko a vietor nikde. Sem tam nejaký oblak, a tak zopár telefonátov a po obede sme sa stretli v klube a naložili. Dnes malo mať premiéru krídlo, pripravované na EVO5 aj Brko. Varianta som sa preto rozhodol nechať doma.
V klube roky ležalo jedno krídlo, ktoré pôvodnému majiteľovi moc nechcelo lietať a tak zrušil krídelká. My sme ho tiež skúšali použiť na jednom trupe, ale pády po krídle v zatáčkach a iné neprístojnosti nás prinútili ho opäť odložiť na neskôr. Dorobil som k nemu winglety a prišiel čas ho znova vyskúšať. Urobil som adaptéry pre uloženie na trup EVO5 aj Brka. Zdá sa, že zbytočne.
Maťo upevnil krídlo na trup Brka a počas záklzov sme spolu s Vladom posunuli krídlo trochu dopredu, vylomili záťaž, ktorú sme používali so starým krídlom a nakoniec to Maťo hodil a model letel ( video ).
Čas letu:4:37
A to tak, že dobre. Maťo si pochvaľuje stabilné lety v zatáčkach, presné reakcie na smerovku a výškovku (čo so starým krídlom bol problém), proste pohoda. Trochu problém je opadanie, v trupe sú dve štandardné servá a celkom dosť závažia, bez ktorých so starým krídlom model nelietal. Časť závažia sme už vybrali a ďalšie pôjdu tiež von a model dostane nové, stabilnejšie uchytenie krídla. Staré krídlo dal Maťo k dispozícii na experimenty s nejakým novým trupom a adaptér na nové krídlo a EVO5 si môžem asi odložiť… Myslím, že sme práve našli náhradu za zničeného Eléva.
Depronová F-15 dolietala. Nebolo to ani na rušenie, ani na ruky. Pri nabíjaní bateriek buchli. Mali za sebou asi 15 cyklov, nabíjanie na Ultramat 25 prúdom 400 mA. Čo už…
Na chvíľu dolietal aj Transall. V bezvetrí model lietal pohodlne a krásne, a poldruhakilový model o rozpätí 1600 mm s dvomi motormi MIG 400 s prevodovkami na osemčlánok NiCd 1700 SC nepotrebuje ani pol plynu. A tu je problém, FC-16 počíta čas motorového letu len od 51% výchylky kniplu plynu a potom sa dosť ťažko odhaduje doba letu a zostatok v aku. Pri poslednom lete Vladovi došla šťava a pri pristáti model spadol na stratu rýchlosti a prasklo krídlo v mieste spoja stredu krídla a ucha a zlomila sa vrtuľa. Ako ukázala kontrola v klubovni, nie je to také zlé a za hodinku práce bude všetko opäť ako nové. Zlatý Depron 😉
Vrtuľu zlomil aj Miro K. na Juniore a na záver letu aj Maťo s Brkom pri pristáti v oračine.
Ja som si popri všetkom tom poradenstve na letisku a fotografovaní dal len jeden let s EVO5. Bolo už trošku zima, tak dobre padne trochu sa zohriať čajom a niečo zahryznúť…
Alebo schovať ruky do vrecák…
Komentáre