Modelársku predajnú výstavu Modely Brno 2007 sme navštívili v sobotu 17. marca 2007. Názory na ňu sú medzi modelárskou verejnosťou rôzne, prinášam Vám svoj pohľad a zhodnotenie.
Absolvovali sme návštevu Model Hobby 2003 v Prahe aj Modely Brno 2006, tak môžem trochu porovnávať. Do Prahy je od nás trochu ďaleko, vyrážali sme o polnoci a pred výstavou sme stihli popozerať Hangar aj pobudnúť chvíľu na pretekoch spaľovacích buggy 1:8. Stánkov aj exponátov bolo neúrekom, tlačenica veľká, miestami sa nedalo prejsť. Dostať sa k bufetu chcelo dosť trpezlivosti a veľa času. Kupovať materiál na konci sezóny mi tiež nepríde dvakrát výhodné. A keď sa človek domov vráti dolámaný, unavený, opäť kolo polnoci, má toho naozaj plné zuby, najmenej na rok.
Do Brna sme odchádzali tento rok o pol piatej. Vrátane troch zastávok cestou na cigaretku/kávu/tankovanie sme boli v Brne na mojej obľúbenej ulici blízko výstaviska po pol desiatej. Výstavných a predajných stánkov je v Brne podstatne menej, ako bývalo v Prahe, na druhej strane človek má dosť miesta na prechod medzi stánkami aj na pokec pri stretnutí so známymi. A nepochybne výhodné je nakúpiť si nové veci na začiatku sezóny.
Zopár fotografií z tohto ročníka som zverejnil vo fotogalérii. Môj terajší fotoaparát nie je stavaný na fotenie v šere miestností, ale ako dokumentácia situácie snáď fotky poslúžia. Výstavu výborne dopĺňali statické exponáty nad hlavami návštevníkov i predvádzanie modelov v bazéne (lode) či za sieťou (lietadlá a vrtuľníky) hneď pri stánkoch. Vo vedľajšej hale sa konali preteky spaľovacích buggy v mierke 1:8. Mnoho ľudí to doslova uchvátilo, ja som už na to akosi zvyknutý. Jednak som absolvoval Majstrovstvá Európy 2002 v Bistensee ako vedúci týmu, takže bugín som si užil za tých šesť dní vyše hlavy 😀 , jednak som s elektro autami takmer 20 rokov pretekal. Ale chvíľku som sa zdržal aj ja 🙂 .
Opäť sme tento rok využili služieb Modelbazaru a pred výstavou predali zrejme posledné nepotrebné veci z klubových aj súkromných zásob, všetko do ČR za CZK, takže sme v Brne nakupovali prevážne za „recyklované“ peniaze . Keďže sme elektroletci, tak ponuka pre nás bola dostatočne široká. Najzaujímavejšími boli pre nás stánky firiem Reichard, JR-Models a MP JET, rovnako ako vlani. Keďže však MP JET posiela na Slovensko aj dobierku (150 Kč za balík, 150 Sk za odoslanie peňazí do ČR), keď o to požiadate mailom a trvá to jeden týždeň, na rozdiel od niektorých nákupov v slovenských modelárskych eShopoch, tak sme nakúpili už len zopár maličkostí. Navyše mne ešte ostalo dosť bižutérie z lanského veľkého nákupu (keďže som najskôr nemohol lietať pre problémy s dodávkou aku pre vysielač – opäť zo slovenského eShopu, vyriešil to nákup z ČR – a teda som málo rozbíjal, takže som ani nestaval a neskôr sa nakopilo práce v robote) a tento rok som sa rozhodol inovovať svoje vybavenie. Rozhodoval som sa pre prechod k striedavým pohonom alebo k LiIon akumulátorom. Nakoniec som si v Brne kúpil za „recyklované“ koruny Graupnerov nový Ultramat 12. Nabíja až 14 NiCd/NiMH článkov prúdom do 7A (50 W, aj keď niekde píšu, že až 90W – uvidíme) a LiPol/LiIon až 5 článkov, a vybíja do 1A/5W. Okrem lepšieho prehľadu o stave akumulátorov (doteraz som používal nabíjače bez displeja – kontrola len voltmerom a ampérmetrom) už môžem začať používať aj LiIon sady a tiež A123 v kombinácii 4s (nabíjané ako 3s LiPol) alebo 2s (nabíjané ako 3 x olovo).
Zaujímavé pre mňa bolo sledovať aj vývoj na trhu striedavých elektromotorov. Domov sme sa vrátili vrátane troch nákupných zastávok o pol desiatej večer.
Myslím si, že pre človeka, ktorý má kamenný obchod ďaleko a chce si pozrieť ponuku jednotlivých výrobcov aj predajcov, porozprávať sa o niektorých detailoch a stretnúť pár známych či už zo súťaží alebo z diskusného fóra, má cesta na Modely Brno opodstatnenie. Pri plne obsadenom aute náklady nie sú vysoké. Je to na začiatku sezóny a zo Slovenska to nie je ďaleko. No na druhej strane chápem, že pre niektorých ľudí to bola strata času. Konečne, svoj názor môžete vyjadriť v diskusii pod článkom.
Komentáre