Akumulátory, časť IV. – Turnigy Reaktor 250 W

Modelár bez nabíjačky nemôže fungovať. Dokonca aj pri použití spaľovacích motorov je potrebné nabíjať akumulátory vo vysielači a prijímači, s výnimkou upútaných modelov. Keďže lietam elektrolety, je dobrá a spoľahlivá nabíjačka alfou a omegou môjho koníčka. V mojej výbave mám nový kúsok.


Stále mám funkčný Ultramat 12, lenže NiCd ani NiMH už nepoužívam, tak je dobrý len na nabíjanie LiIoniek, ktoré sa nemusia balancovať. V obmedzenej miere mi rovnako slúži aj starší JetiChar 30. Lenže najviac mám práve lipoliek, takže keď ma definitívne opustila moja obľúbená nabíjačka iCharger 106B+, hľadal som adekvátnu náhradu. Najlepšie práve novú iCharger 106B+. Silnejšiu nepotrebujem, slabšiu nechcem. Oproti iným má iCharger skvelý soft pre prácu s problémovými baterkami, už som rozchodil aj hlboko podvybité články, s ktorým si lacné nabíjačky typu
Imax alebo Turnigy za pár dolárov neporadia.

V ponuke Hobbykingu som ju nenašiel, aspoň nie pod pôvodným názvom. V pestrejšej krabičke aj pestrejšom obale sa pod názvom Turnigy Reaktor ale skrýva starý dobrý iCharger 106B+ s najnovším softom, ktorý okrem iného nepotrebuje pri začatí nabíjania potvrdzovať počet článkov. Vedel to aj starší iCharger s aktualizovaným softom, sám som si ho niekoľkokrát inovoval. Takže pri tohoročnom reštarte svojho modelárskeho účinkovania som si okrem iného objednal aj túto novú nabíjačku. Tajne dúfam, že po piatich rokoch opäť nebudem musieť riešiť problém s nesprávne vyhodnocovaným nabíjaním a balancovaním.

Po vybalení a prečítaní si návodu (čo ak je tam niečo nového?) som si dôkladne skontroloval aj krokosvorky na akumulátory. Niektoré nabíjače majú konektory len oslintané, tieto boli v poriadku, pájkovačka mohla ostať v skrinke.

V balení sú aj nabíjacie káble s rôznymi konektormi, nechýba T-Dean ani XT60 či Futaba.

Pre pripojenie k napájaniu slúžia banány 4 mm, na ktoré sa dajú nasunúť už zmienené krokosvorky. Nie je problém tak nabíjať z autobatérie. Alebo z notebookového adaptéra pomocou konektora na ľavej strane nabíjačky.

Polarita a maximálny prúd 6A je vyznačený na kryte.

Vedľa je konektor pre pripojenie teplotného čidla aj USB mini konektor pre flashovanie nabíjačky. Priznám sa, že už roky nesledujem diskusie ohľadne iCharger a vývoja softu, ale Junsiho prístup k hlasom modelárskej obce a následné inovácie nabíjačiek je legendárny.

Pravý bok obsahuje výstupné zdierky 4 mm a balančné konektory pre 2 až 6 článkov Lipol. Tie sú však zalepené bezpečnostnou páskou s dnes už všadeprítomnými výstrahami. Zrejme sú aj dnes modelári, ktorí si dokážu svoju nabíjačku odpáliť neodborným prístupom a nečítaním manuálu.

Čelný panel obsahuje dvojriadkový displej pre informovanie o pracovnom režime aj stave akumulátora a štyri mechanické gombíky (neznášam dotykové zariadenia) plus ventilátor pre chladenie nabíjačky, najmä pri vybíjaní.

Tu je starý iCharger 106B+ a nový Turnigy Reaktor 250 vedľa seba. Nájdete jeden rozdiel? Možno si na novú nabíjačku nahodím starý dekel, páči sa mi viac 😉

Nabíjačky sú identické aj pri pohľadoch z bokov.

Takže ďalej môžem spoľahlivo nabíjať svoje sady akumulátorov prúdom až 10 ampérov doma aj na letisku a ani sa nemusím učiť ovládať novú nabíjačku.

Aby som mal čo nabíjať, s nabíjačkou prišli aj nejaké akumulátory, redukcie a konektory. Takže ďalšie modelárske obdobie môže začať.

Nechajte komentár

Môžete použiť nasledovné HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.