Už sme si povedali, prečo je vhodné stavať modely lietadiel z Depronu, už vieme, aké náradie a pomôcky si máme pripraviť. Skôr, než začneme do Depronu rezať a potom ho lepiť do tvaru lietadla, mali by sme si povedať ešte pár slov.
elektrolety tagged posts
Jedna staršia pani, z ktorej pred časom jej dcéra chcela urobiť moju svokru, mala dve zlé vlastnosti. Nenávidela svojho bývalého muža a teda všetkých mužov bez výnimky. A každému vždy dirigovala, ČO má urobiť a AKO to má urobiť.
V tomto diele svojho seriálu Vám ukážem, aké náradie považujem za vhodné pre spracovávanie Depronu, teda AKO by sa to malo robiť a v nasledovných častiach budem už len písať, ČO treba urobiť. A pretože jeden obrázok je za tisíc slov, tak od tohto dielu nájdete priamo v texte množstvo obrázkov. Pokiaľ čítate seriál po jeho dokončení, máte výhodu, môžete jednotlivé časti čítať v ľubovoľnom poradí, pokiaľ nie, mrknite do Internej galérie, množstvo obrázkov už je tam skôr, ako je dopísaný ďalší diel seriálu.
A teraz hurá do prípravy pomôcok a náradia.
Často dostávam mailom či cez ICQ otázky na stavbu Juniora, cvičného modelu z Depronu. Samozrejme na otázky odpovedám a priznám sa, že niektoré maličkosti som vyriešil bez toho, že by ma napadlo, že by niekomu mohli spôsobiť problémy. Prezrel som si svoj archív fotografií z dielne, nafotil ďalšie pri práci v klubovni a pokúsim sa Vám pripraviť seriál o stavbe modelu z moderného materiálu EPS, extrudovaného polystyrénu, známeho pod obchodným názvom Depron, Climapor či Thermoplan.
Seriál je určený začiatočníkom. Či už začiatočníkom-leteckým modelárom alebo začiatočníkom, ktorí už majú skúsenosti s leteckými či inými modelmi, ale Depron je pre nich novým materiálom.
Najprv začnem tým, prečo práve z Depronu.
Už ako mladý chlapec som pochopil, aký význam môže mať prezentovanie svojich modelárskych úspechov na verejnosti. Preto sme sa rozhodli v klube, že po sezóne usporiadame výstavu svojich modelov a doplníme ňou tak sériu článkov o nás a našich aktivitách v okresných novinách. Dovoľte mi teda trochu niečo z našej tradície ponúknuť aj Vám.
„Na kopci“ je miesto pri ceste k záhradkám nad mestom Veľký Krtíš. Miro mu hovorí aj „Tri duby“. Nie je tam veľa miesta, ale deproňáky a EPP do metra sa tam vojdú a aj dvojmeterovka vetroň v rukách dobrého pilota pristane.
Miro štartuje Oštep
Čítať ďalejV posledných predvianočných týždňoch nebolo ani pomyslenie na to, že by som si polietal. No medzi sviatkami sa situácia upokojila, počasie si však postavilo hlavu. No svetlá chvíľka sa našla a my sme sa objavili na letisku!
Akú vrtuľu mám použiť? Nebude to slabé? To elektromotor len tak málo vydrží?
Také a podobné otázky si iste kládol každý zo začínajúcich elektroletcov a niektorí si ich kladú aj teraz. S metódou „pokus/omyl“ si iste môžeme užiť kopec srandy, s narastajúcou zásobou nepotrebných vrtulí a s počtom spálených motorov či preťažením zničených akumulátorov však klesá nielen intenzita úsmevu na tvári, ale aj zásoby v peňaženke a je čas poobzerať sa po niečom možno menej veselom, o to však účinnejšom. Ak vás zaujímajú elektrolety, dávate prednosť exaktnejším metódam postupu vpred a Vašou doménou sú „plechovky“ a NiCd/NiMH akumulátory, čítajte ďalej.
Ešte nedávno som si otá...
Čítať ďalejPrečo lietam deproňáky a plechové motory? Túto otázku často slýcham a často ju nevyslovenú vidím v očiach iných modelárov. Na modelárstve je úžasná práve tá možnosť vybrať si z nepreberného množstva druhov modelov a pohonov, tvarov a rýchlostí, veľkostí a náročnosti. Tak prečo práve Depron?
Čítať ďalejV nedeľu 25. júna 2006 na futbalovom štadióne v Banskej Štiavnici usporiadal miestny LMK pomaly už tradičnú akciu.
Vladovi sa zapáčilo jedno lietadlo a tak sa rozhodol, že si ho postaví. Ako je u nás zvykom, z polystyrénu a na elektromotor. Teda na elektromotory dva. A tak vznikol C160 Transall.
Dnes bol deň štartu.
Najnovšie komentáre