Tento víkend sa konečne počasie umúdrilo, aj modely boli dokončené a od roboty ma oslobodil mierne pokazený notebook. Tak som Olinku hodil do záhrady a sám som sa vybral do klubu naložiť modely a na letisko s nimi. Kolegovia boli rýchlejší, tí na Sklabinej už boli.
Čítať ďalejMIG 400 tagged posts
Počas stavby takmer dvoch desiatok Juniorov v našom klube sme pôvodnú konštrukciu postupne upravovali a vylepšovali. Niektoré zmeny sú už zakreslené vo výkrese a popísané v článkoch (napríklad predĺženie nosníka krídla do uší, aby ste sa nemuseli báť premetov, alebo výstuhy SOP). Ostatné alternatívne riešenia konštrukcie popíšem teraz, môžete tak znížiť hmotnosť alebo zmeniť vzhľad a aj výkony lietadla.
Čítať ďalejNáš Junior 400 je hotový. Poďme teraz trochu rekapitulovať, upresnime si nejaké parametre a pripravíme model na prvý let.
Čítať ďalejV minulých dieloch sme postavili chvost a krídlo, dnes nás čaká stavba trupu modelu Junior 400. A samozrejme inštalácia ovládania VOP a SOP, pohonnej jednotky a prijímača s akumulátormi. Hlavným stavebným materiálom je opäť Depron 4 mm a hoci sa stavba trupu môže zdať ako zložitá, verím, že za pomoci množstva obrázkov ju ľahko zvládnete. Poďme teda na to!
Načase sa pustiť do stavby deproňáka. Materiál a náradie máme pripravené, pracovné postupy naštudované. Začneme kormidlami. Jednak je ich stavba jednoduchá, jednak spotrebujú málo materiálu, takže v prípade omylu ich ľahko urobíme znova. A precvičíme si na nich použitie všetkých materiálov aj technológií.
Čítať ďalejČasto dostávam mailom či cez ICQ otázky na stavbu Juniora, cvičného modelu z Depronu. Samozrejme na otázky odpovedám a priznám sa, že niektoré maličkosti som vyriešil bez toho, že by ma napadlo, že by niekomu mohli spôsobiť problémy. Prezrel som si svoj archív fotografií z dielne, nafotil ďalšie pri práci v klubovni a pokúsim sa Vám pripraviť seriál o stavbe modelu z moderného materiálu EPS, extrudovaného polystyrénu, známeho pod obchodným názvom Depron, Climapor či Thermoplan.
Seriál je určený začiatočníkom. Či už začiatočníkom-leteckým modelárom alebo začiatočníkom, ktorí už majú skúsenosti s leteckými či inými modelmi, ale Depron je pre nich novým materiálom.
Najprv začnem tým, prečo práve z Depronu.
Akú vrtuľu mám použiť? Nebude to slabé? To elektromotor len tak málo vydrží?
Také a podobné otázky si iste kládol každý zo začínajúcich elektroletcov a niektorí si ich kladú aj teraz. S metódou „pokus/omyl“ si iste môžeme užiť kopec srandy, s narastajúcou zásobou nepotrebných vrtulí a s počtom spálených motorov či preťažením zničených akumulátorov však klesá nielen intenzita úsmevu na tvári, ale aj zásoby v peňaženke a je čas poobzerať sa po niečom možno menej veselom, o to však účinnejšom. Ak vás zaujímajú elektrolety, dávate prednosť exaktnejším metódam postupu vpred a Vašou doménou sú „plechovky“ a NiCd/NiMH akumulátory, čítajte ďalej.
Ešte nedávno som si otá...
Čítať ďalejPrečo lietam deproňáky a plechové motory? Túto otázku často slýcham a často ju nevyslovenú vidím v očiach iných modelárov. Na modelárstve je úžasná práve tá možnosť vybrať si z nepreberného množstva druhov modelov a pohonov, tvarov a rýchlostí, veľkostí a náročnosti. Tak prečo práve Depron?
Čítať ďalejVladovi sa zapáčilo jedno lietadlo a tak sa rozhodol, že si ho postaví. Ako je u nás zvykom, z polystyrénu a na elektromotor. Teda na elektromotory dva. A tak vznikol C160 Transall.
Dnes bol deň štartu.
Dokončil som svoj nový elektrolet, a keď že klubovú dielňu opustilo už jedenásť strojov tohto typu, dostal príznačné meno: Junior XII. V čom je iný a aký vlastne je?
Najnovšie komentáre