EVO6 tagged posts

EVO a 283010 – prvé testy

Dnes som urobil laické statické testy elektrovetroňa s novým čínskym motorom z Himodelu 283010, so statorom rozmeru 22×12 mm. Ampérmeter som nepoužil, snažil som sa napodobniť situáciu modelu vo vzduchu.

Pôvo...

Čítať ďalej

Sklabiná 13. 1. 2008 – Blázni na snehu

Konečne bolo nad nulou, svietilo slnko a nefúkal vietor. Telefóny predpoludním zadrnčali a po trinástej hodine sme boli takmer všetci na letisku. Polietali sme aj pošantili, zbavili sa absťáku a čosi aj klepli o zem 😉 A čosi ostalo len na zemi.

Čítať ďalej

Elektrovetroň – diel VI. V-krídlo

Lietanie s elektrovetroňom ma nadchlo, depronová konštrukcia sa ukázala ako schopná a odolná, no pokiaľ vonku trochu fúkalo, lietanie s ušatým krídlom s profilom s rovnou spodnou stranou sa stávalo nemožné. Priatelia ma súčasne nahovárali, aby som spravil krídlo s klasickým vetroňovým profilom, teda so zdvihnutou spodnou časťou pred nosníkom. A tak som sa rozhodol a spravil V-krídlo, EVO6, kde som si odskúšal nový profil a novú technológiu stavby.
Považujem za dôležité podotknúť, že najmä konštrukciu považujem teraz za slepú uličku, no ale napíšem, čo treba zmeniť, aby krídlo bolo použiteľné na model. Letové skúsenosti popíšem v niektorom z nasledujúcich článkov.

Čítať ďalej