Zohnať drobnú modelársku bižutériu, najmä ak chcete len malé množstvo, je niekedy takmer nemožné. Individuálny nákup v Číne takmer zlikvidoval kamenné predajne a pre mnohých z nás tie čo ostali, sú dosť ďaleko. A nie každý eshop rád posiela nákupy za pár eur poštou. Preto vás možno poteším, že potreby pre modelárov dostanete kúpiť nie len v modelárskych predajniach a dokonca si ich môžete objednať aj cez internet s doručením domov.
Čítať ďalejdielňa tagged posts
Tucano je hotové. Poďme teraz trochu rekapitulovať, upresnime si nejaké parametre a pripravíme model na prvý let.
Čítať ďalejKrídlo na túto malú mršku máte iste hotové a tešíte sa na stavbu trupu, aby ste čo najskôr mohli toto žihadlo vypustiť do vzduchu. Pripravte si Depron, nožík a lepidlo a poďme na to.
Čítať ďalejStavbu tohto modelu začneme krídlom. Vcelku jednoduchý diel, ale že aj tento je možné pokaziť, vám ukážem hneď v úvode druhého dielu seriálu. Našťastie náprava je veľmi jednoduchá a u depronového modelu tejto veľkosti aj lacná.
Čítať ďalejU-2 bol koncept modelu ako nosiča (digitálneho kompaktného) fotoaparátu pre fotografovanie a filmovanie z modelu lietadla. Ako to už býva, medzitým do stavby niečo prišlo ale vývoj sa nezastavil a tak nakoniec z modelu ostal veľký cvičný model, niečo ako obrovský Junior. Tu sú fotky zo stavby, ako tento model vznikal.
Čítať ďalejDostal som mailom plánik a pár fotiek inak spracovaného modelu Junior, ktorý poteší skôr priaznivcov klasickej stavby, ako čistých depronárov. Na môj vkus je v lietadle priveľa dreva na túto veľkosť, ale pokiaľ hľadáte niečo menšie a chcete sa pohrať, plánik modelu o rozpätí 900 mm máte k dispozícii a pár fotiek nasleduje:
Čítať ďalejLietanie s elektrovetroňom ma nadchlo, depronová konštrukcia sa ukázala ako schopná a odolná, no pokiaľ vonku trochu fúkalo, lietanie s ušatým krídlom s profilom s rovnou spodnou stranou sa stávalo nemožné. Priatelia ma súčasne nahovárali, aby som spravil krídlo s klasickým vetroňovým profilom, teda so zdvihnutou spodnou časťou pred nosníkom. A tak som sa rozhodol a spravil V-krídlo, EVO6, kde som si odskúšal nový profil a novú technológiu stavby.
Považujem za dôležité podotknúť, že najmä konštrukciu považujem teraz za slepú uličku, no ale napíšem, čo treba zmeniť, aby krídlo bolo použiteľné na model. Letové skúsenosti popíšem v niektorom z nasledujúcich článkov.
Najnovšie komentáre