dielňa tagged posts

Elektrovetroň – diel IV. – Trup

Áno, je to tak, po takmer polroku dokončujem seriál o stavbe depronového elektrovetroňa, ktorý medzitým dostal názov EVO5, dielom o stavbe trupu. Fotografie som mal pripravené, len som čakal na dokončenie výkresu modelu. Takže teraz vám už nič nebráni pustiť sa do stavby.

Čítať ďalej

Nedeľa v klube

Predpoveď počasia sľubovala dážď a vietor, zamračené. No vonku celý deň svietilo slnko, oblakov minimum, no proti ceste na letisko bránil dosť silný vietor, aspoň na naše deproňáky silný. Takže som skončil v dielni. Vlastne skončili. Spolu s Maťom.

Čítať ďalej

Úprava motora MIG 400

Ako dráhový automodelár som sa naučil upravovať bežne dostupné jednosmerné elektromotory pre zvýšenie ich výkonu, predĺženia životnosti alebo zmeny ich charakteristiky, či už zvýšenia krútiaceho momentu alebo najčastejšia zvýšenia otáčok. Po prechode k RC autám som získané skúsenosti využíval pri úpravách motorov Mabuchi 380 a Mabuchi 540 pre seba a svojich klubových kolegov, až pokým sa k nám nezačali dovážať podstatne kvalitnejšie a výkonnejšie motory.
Rozhodol som sa zopakovať si proces úpravy elektromotora na MIG 400 a overiť si jeho chovanie v modele lietadla, konkrétne v elektrovetroni. Prinášam detailný návod na úpravu vrátane fotodokumentácie. Pokiaľ ste fanúšikom jednosmerných motorov, môžete si to vyskúšať. Úprava motora je celkom jednoduchá a napísať tento článok trvalo podstatne dlhšie.

Čítať ďalej

EVO5 s upravenou plechovkou

Ako som už avizoval, upravil som si štandardný feritový motor MIG 400 pre elektrovetroň EVO5. V nedeľu 14. októbra 2007 som mal možnosť konečne motor otestovať a porovnať ho s pôvodným, neupraveným motorom. Prinášam Vám praktické výsledky testov.

Čítať ďalej

Galéria – Úprava motora MIG 400

Fotografie z demontáže a úpravy jednosmerného motora MIG 400.

Čítať ďalej

Oprava krídla Elektrovetroňa

Žiaľ, Elektrovetroň na predvádzačke havaroval a došlo na prvú vážnejšiu opravu. Nechal som si jeden deň na uležanie všetkého v hlave a v pondelok poobede zašiel do klubu. Pôvodne to vyzeralo na štyri pracovné pobyty v dielni, čo by sa pri troche šikovnosti dalo za dva dni zvládnuť…

Najsk...

Čítať ďalej

Elektrovetroň – diel III. – Krídlo

Dokončením kormidiel ste iste získali skúsenosti z práce s Depronom a lepidlom, takže je najvyšší čas pustiť sa do niečoho zložitejšieho. Dnes postavíme krídlo, ktoré rozhodujúcou mierou ovplyvňuje let modelu. Keďže sa jedná o model pre začiatočníkov, krídlo je bez klapiek aj bez krídeliek. Napriek tomu model lieta výborne.

Čítať ďalej

Elektrovetroň – diel II. – Kormidlá

Predpokladám, že Elektrovetroňa bude stavať úplný začiatočník a preto sa pokúsim stavbu opäť detailne popísať. Začneme kormidlami. Jednak je ich stavba jednoduchá, jednak spotrebujú málo materiálu, takže v prípade omylu ich ľahko urobíme znova. A precvičíme si na nich použitie všetkých materiálov aj technológií.

Čítať ďalej

Hrôza – takto teda nie!

Dnes som sa doobeda zastavil v klube zalepiť výstuhu ľavého ucha krídla elektrovetroňa a pri pohľade na stôl kolegu som sa zdesil! Stavia svojho druhého Juniora (prvého zničil, keď odštartoval s okuliarmi na čítanie a keď ho stratil z „dohľadu“, nenapadlo ho nič iné, ako zbesilo kývať kniplami, kým nepočul ranu. Ranu Juniora do zeme) a hoci ho poznáme, toto ma dorazilo. Ponúkam Vám fotografie, ako sa Junior stavať nemá!

Hoci sme v ...

Čítať ďalej

Nástrčkové kľúče svojpomocne

Nezriedka pri uťahovaní malých matíc by sa hodil nástrčkový kľúč. Taká jednoúčelová gola-sada. Nič univerzálne, len jeden kľúč na jedno určenie. Napr. na utiahnutie matice vrtule. Ako na to?

Čítať ďalej