Embraer Tucano je brazílske cvičné vojenské lietadlo ladných tvarov, ktoré priam zvádza ku stavbe modelu. V našich končinách plán vyšiel tlačou v Model Hobby 1/2007 podľa RCM, ktoré zverejnilo pôvodný plán autora. Celobalzový model sa mi zapáčil svojim tvarom, skôr ale, než som začal so stavbou, klubový kolega Brada ho dokončil. Samozrejme z Depronu. Po …
Čítať ďalej Tucano, rýchly elektrolet, diel I. – pred stavbou
Kategória:Stavba modelu z Depronu
Oprava trupu Elektrovetroňa
Okrem krídla som na EVO-5 / EVO-6 depronovom elektrovetroni musel opravovať aj trup. Pristál som s ním kolmo dole z asi 100 metrov do oračiny 😉 Čistý lom trupu zvádzal o jeho oprave, dobre navrhnutá motorová prepážka tiež nedala veľa práce. Radšej som ale vyrobil nový trup, ten opravený by možno chvíľu poslúžil, ale nový …
Čítať ďalej Oprava trupu Elektrovetroňa
Junior mini
Dostal som mailom plánik a pár fotiek inak spracovaného modelu Junior, ktorý poteší skôr priaznivcov klasickej stavby, ako čistých depronárov. Na môj vkus je v lietadle priveľa dreva na túto veľkosť, ale pokiaľ hľadáte niečo menšie a chcete sa pohrať, plánik modelu o rozpätí 900 mm máte k dispozícii a pár fotiek nasleduje: Podobné články: …
Čítať ďalej Junior mini
Junior mini 900 mm
Menší model Juniora, najmä pre ľudí obľubujúcich klasickejšiu stavbu s Depronom. Vhodné pre pohon strieďákom a LiPolkami. Rozpätie 900 mm Podobné články: Junior mini Plány Junior Manuály k vysielačom Tucano 767 mm plán Koľko Juniorov vlastne lieta po ČR a SR?
EVO a 283010 – prvé testy
Dnes som urobil laické statické testy elektrovetroňa s novým čínskym motorom z Himodelu 283010, so statorom rozmeru 22×12 mm. Ampérmeter som nepoužil, snažil som sa napodobniť situáciu modelu vo vzduchu. Podobné články: Algol – prvé lety Prvé jarné lietanie Sklabiná 10. februára 2008 – deň záletov Tucano, rýchly elektrolet, diel V. – rekapitulácia Jar je …
Čítať ďalej EVO a 283010 – prvé testy
Elektrovetroň – diel VI. V-krídlo
Lietanie s elektrovetroňom ma nadchlo, depronová konštrukcia sa ukázala ako schopná a odolná, no pokiaľ vonku trochu fúkalo, lietanie s ušatým krídlom s profilom s rovnou spodnou stranou sa stávalo nemožné. Priatelia ma súčasne nahovárali, aby som spravil krídlo s klasickým vetroňovým profilom, teda so zdvihnutou spodnou časťou pred nosníkom. A tak som sa rozhodol …
Čítať ďalej Elektrovetroň – diel VI. V-krídlo
Elektrovetroň – diel V.- rekapituácia
Elektrovetroň je hotový. Poďme teraz trochu rekapitulovať, upresnime si nejaké parametre a pripravíme model na prvý let. Podobné články: Model z Depronu – diel VII. – Rekapitulácia Elektrovetroň – diel I. – Skôr než začneme Tucano, rýchly elektrolet, diel V. – rekapitulácia Elektrovetroň – diel IV. – Trup Elektrovetroň – diel II. – Kormidlá
Elektrovetroň – diel IV. – Trup
Áno, je to tak, po takmer polroku dokončujem seriál o stavbe depronového elektrovetroňa, ktorý medzitým dostal názov EVO5, dielom o stavbe trupu. Fotografie som mal pripravené, len som čakal na dokončenie výkresu modelu. Takže teraz vám už nič nebráni pustiť sa do stavby. Podobné články: Tucano, rýchly elektrolet, diel III. – trup Elektrovetroň – diel …
Čítať ďalej Elektrovetroň – diel IV. – Trup
EVO5 s upravenou plechovkou
Ako som už avizoval, upravil som si štandardný feritový motor MIG 400 pre elektrovetroň EVO5. V nedeľu 14. októbra 2007 som mal možnosť konečne motor otestovať a porovnať ho s pôvodným, neupraveným motorom. Prinášam Vám praktické výsledky testov. Podobné články: Sklabiná 17.7.2007 – EVO5 a bezvetrie – to je ono Elektrovetroň – diel V.- rekapituácia …
Čítať ďalej EVO5 s upravenou plechovkou
Elektrovetroň – druhý zálet
Je to tak, Elektrovetroň má len dva týždne a už sa podrobil strednej oprave. Pri predvádzacej akcii som namiesto pristátia do kŕdľa detí radšej zvolil pristátie po vetre a bol som pridlhý, model skončil pod mojím autom s poškodenými ušami krídiel. No už o dvadsaťštyri hodín bol model v stave, ako keď bol nový a …
Čítať ďalej Elektrovetroň – druhý zálet