Sklabiná 24.2.2008 – Cessna konečne lieta, vybúrení dosýta

V nedeľu sa tak neskutočne vyjasnilo a oteplilo, že ma až štvalo, že musím byť u zákazníka a keď o jedenástej začali vyzváňať telefóny, švihal som, aby som čo najskôr mal fajront. O pol druhej ale už som bol v klube a kým som pripravoval EVO6, začali prichádzať kolegovia. Chýbal len Vlado M., ktorý marodoval …
Čítať ďalej Sklabiná 24.2.2008 – Cessna konečne lieta, vybúrení dosýta

Junior mini

Dostal som mailom plánik a pár fotiek inak spracovaného modelu Junior, ktorý poteší skôr priaznivcov klasickej stavby, ako čistých depronárov. Na môj vkus je v lietadle priveľa dreva na túto veľkosť, ale pokiaľ hľadáte niečo menšie a chcete sa pohrať, plánik modelu o rozpätí 900 mm máte k dispozícii a pár fotiek nasleduje: Podobné články: …
Čítať ďalej Junior mini

Sklabiná 10. februára 2008 – deň záletov

Ukázalo sa pekné počasie, nebo bez obláčika a vietor naozaj len mierny, tak sme sa opäť vybrali v plnej zbroji na naše letisko v Sklabinej. Pilotov sa nás stretlo dosť a aj modelov, z ktorých niektoré čakal prvý a niektoré opakovaný zálet. Podobné články: Sklabiná 24.2.2008 – Cessna konečne lieta, vybúrení dosýta Sklabiná 27.05.2008 – …
Čítať ďalej Sklabiná 10. februára 2008 – deň záletov

Cessna Compromisse – konečne do vzduchu!

Môj kolega Miro K. starší sa už dlhší čas pokúša o zálet svojho modelu Cessna. Má pred ním rešpekt, veď sa jedná o model klasickej konštrukcie, potiahnutý fóliou a pri rozpäťí 1800 mm váži dve kilá pri pohone motorom MIG 600/8,4 V s prevodovkou a napájaním osemčlánkom NiCd Sub-C 1700 mAh. Dnes však povedal „Dosť“ …
Čítať ďalej Cessna Compromisse – konečne do vzduchu!

EVO a 283010 – prvé testy

Dnes som urobil laické statické testy elektrovetroňa s novým čínskym motorom z Himodelu 283010, so statorom rozmeru 22×12 mm. Ampérmeter som nepoužil, snažil som sa napodobniť situáciu modelu vo vzduchu. Podobné články: Algol – prvé lety Prvé jarné lietanie Sklabiná 10. februára 2008 – deň záletov Tucano, rýchly elektrolet, diel V. – rekapitulácia Jar je …
Čítať ďalej EVO a 283010 – prvé testy

Sklabiná 13. 1. 2008 – Blázni na snehu

Konečne bolo nad nulou, svietilo slnko a nefúkal vietor. Telefóny predpoludním zadrnčali a po trinástej hodine sme boli takmer všetci na letisku. Polietali sme aj pošantili, zbavili sa absťáku a čosi aj klepli o zem 😉 A čosi ostalo len na zemi. Podobné články: Sklabiná 17.7.2007 – EVO5 a bezvetrie – to je ono Sklabiná …
Čítať ďalej Sklabiná 13. 1. 2008 – Blázni na snehu

Elektrovetroň – diel VI. V-krídlo

Lietanie s elektrovetroňom ma nadchlo, depronová konštrukcia sa ukázala ako schopná a odolná, no pokiaľ vonku trochu fúkalo, lietanie s ušatým krídlom s profilom s rovnou spodnou stranou sa stávalo nemožné. Priatelia ma súčasne nahovárali, aby som spravil krídlo s klasickým vetroňovým profilom, teda so zdvihnutou spodnou časťou pred nosníkom. A tak som sa rozhodol …
Čítať ďalej Elektrovetroň – diel VI. V-krídlo

Strieborná nedeľa na letisku

Už v piatok, pri príprave výstavy, sme sa dohodli, že v nedeľu si pôjdeme zalietať, ak počasie dovolí. Nakoniec sme sa na letisku zišli len dvaja, ja a Maťo a tu je jeho hodnotenie: „Toto počasie sme si vymodlili“. Kto tam s nami nebol, môže len ľutovať… Podobné články: Medzinárodné stretnutie na Sklabinej Sklabiná 24.2.2008 …
Čítať ďalej Strieborná nedeľa na letisku

Elektrovetroň – diel V.- rekapituácia

Elektrovetroň je hotový. Poďme teraz trochu rekapitulovať, upresnime si nejaké parametre a pripravíme model na prvý let. Podobné články: Model z Depronu – diel VII. – Rekapitulácia Elektrovetroň – diel I. – Skôr než začneme Tucano, rýchly elektrolet, diel V. – rekapitulácia Elektrovetroň – diel IV. – Trup Elektrovetroň – diel II. – Kormidlá