elektrovetroň tagged posts

Otváranie neba Zolná 3.5.2008

Cez internet sme na poslednú chvíľu dostali pozvanie zúčastniť sa akcie Otváranie neba 2008 na modelárskom letisku Zolná. Zhodnotili sme stav modelov aj možnosť členov klubu zúčastniť sa a v sobotu ráno o deviatej sme 4 autami vyrazili do Zolnej, aj keď počasie nebolo jednoznačne pekné. Myslím, že sa oplatilo.

Čítať ďalej

Sklabiná 24.2.2008 – Cessna konečne lieta, vybúrení dosýta

V nedeľu sa tak neskutočne vyjasnilo a oteplilo, že ma až štvalo, že musím byť u zákazníka a keď o jedenástej začali vyzváňať telefóny, švihal som, aby som čo najskôr mal fajront. O pol druhej ale už som bol v klube a kým som pripravoval EVO6, začali prichádzať kolegovia. Chýbal len Vlado M., ktorý marodoval a Samo A.

Čítať ďalej

Sklabiná 10. februára 2008 – deň záletov

Ukázalo sa pekné počasie, nebo bez obláčika a vietor naozaj len mierny, tak sme sa opäť vybrali v plnej zbroji na naše letisko v Sklabinej. Pilotov sa nás stretlo dosť a aj modelov, z ktorých niektoré čakal prvý a niektoré opakovaný zálet.

Čítať ďalej

EVO a 283010 – prvé testy

Dnes som urobil laické statické testy elektrovetroňa s novým čínskym motorom z Himodelu 283010, so statorom rozmeru 22×12 mm. Ampérmeter som nepoužil, snažil som sa napodobniť situáciu modelu vo vzduchu.

Pôvo...

Čítať ďalej

Sklabiná 13. 1. 2008 – Blázni na snehu

Konečne bolo nad nulou, svietilo slnko a nefúkal vietor. Telefóny predpoludním zadrnčali a po trinástej hodine sme boli takmer všetci na letisku. Polietali sme aj pošantili, zbavili sa absťáku a čosi aj klepli o zem 😉 A čosi ostalo len na zemi.

Čítať ďalej

Elektrovetroň – diel VI. V-krídlo

Lietanie s elektrovetroňom ma nadchlo, depronová konštrukcia sa ukázala ako schopná a odolná, no pokiaľ vonku trochu fúkalo, lietanie s ušatým krídlom s profilom s rovnou spodnou stranou sa stávalo nemožné. Priatelia ma súčasne nahovárali, aby som spravil krídlo s klasickým vetroňovým profilom, teda so zdvihnutou spodnou časťou pred nosníkom. A tak som sa rozhodol a spravil V-krídlo, EVO6, kde som si odskúšal nový profil a novú technológiu stavby.
Považujem za dôležité podotknúť, že najmä konštrukciu považujem teraz za slepú uličku, no ale napíšem, čo treba zmeniť, aby krídlo bolo použiteľné na model. Letové skúsenosti popíšem v niektorom z nasledujúcich článkov.

Čítať ďalej

Elektrovetroň – diel V.- rekapituácia

Elektrovetroň je hotový. Poďme teraz trochu rekapitulovať, upresnime si nejaké parametre a pripravíme model na prvý let.

Čítať ďalej

Elektrovetroň – diel IV. – Trup

Áno, je to tak, po takmer polroku dokončujem seriál o stavbe depronového elektrovetroňa, ktorý medzitým dostal názov EVO5, dielom o stavbe trupu. Fotografie som mal pripravené, len som čakal na dokončenie výkresu modelu. Takže teraz vám už nič nebráni pustiť sa do stavby.

Čítať ďalej

Sklabiná – Babie leto po druhý raz, alebo pol na pol

Počasie ako z obrázka. Slnečno, relatívne teplo a bezvetrie. Voľný deň k tomu a modelárska idylka je na svete. Tentoraz iba pre vyvolených. Tak sme sa s Maťom stretli krátko po poludní v klube, naložili modely a vyrazili smer Sklabiná.

Čítať ďalej

Babie leto 2007

Dnes som konečne prelomil modelársky absťák a dostal so po dlhom čase na letisko. Deň bol krásny už od rána a po splnení si domácich povinnosti (vytopený som bol nie len v kancelárii, ale aj doma, a bolo treba taktiež maľovať) som vyštartoval do klubu pre veci. S Vladom a Mirom K. sme boli dohovorení už od piatku, tak som zavolal Samovi a podľa hlasu mi bolo jasné, že on už na letisku je. Tak EVO5 s futabou šlo do kufra a smer Sklabiná.

Čítať ďalej