EVO5 tagged posts

Oprava trupu Elektrovetroňa

Okrem krídla som na EVO-5 / EVO-6 depronovom elektrovetroni musel opravovať aj trup. Pristál som s ním kolmo dole z asi 100 metrov do oračiny 😉 Čistý lom trupu zvádzal o jeho oprave, dobre navrhnutá motorová prepážka tiež nedala veľa práce. Radšej som ale vyrobil nový trup, ten opravený by možno chvíľu poslúžil, ale nový bol hotový rýchlejšie, aj za použitia dobrých dielov zostarého. Tu je pár fotografií.

Čítať ďalej

Sklabiná 10. februára 2008 – deň záletov

Ukázalo sa pekné počasie, nebo bez obláčika a vietor naozaj len mierny, tak sme sa opäť vybrali v plnej zbroji na naše letisko v Sklabinej. Pilotov sa nás stretlo dosť a aj modelov, z ktorých niektoré čakal prvý a niektoré opakovaný zálet.

Čítať ďalej

EVO a 283010 – prvé testy

Dnes som urobil laické statické testy elektrovetroňa s novým čínskym motorom z Himodelu 283010, so statorom rozmeru 22×12 mm. Ampérmeter som nepoužil, snažil som sa napodobniť situáciu modelu vo vzduchu.

Pôvo...

Čítať ďalej

Sklabiná 13. 1. 2008 – Blázni na snehu

Konečne bolo nad nulou, svietilo slnko a nefúkal vietor. Telefóny predpoludním zadrnčali a po trinástej hodine sme boli takmer všetci na letisku. Polietali sme aj pošantili, zbavili sa absťáku a čosi aj klepli o zem 😉 A čosi ostalo len na zemi.

Čítať ďalej

Elektrovetroň – diel VI. V-krídlo

Lietanie s elektrovetroňom ma nadchlo, depronová konštrukcia sa ukázala ako schopná a odolná, no pokiaľ vonku trochu fúkalo, lietanie s ušatým krídlom s profilom s rovnou spodnou stranou sa stávalo nemožné. Priatelia ma súčasne nahovárali, aby som spravil krídlo s klasickým vetroňovým profilom, teda so zdvihnutou spodnou časťou pred nosníkom. A tak som sa rozhodol a spravil V-krídlo, EVO6, kde som si odskúšal nový profil a novú technológiu stavby.
Považujem za dôležité podotknúť, že najmä konštrukciu považujem teraz za slepú uličku, no ale napíšem, čo treba zmeniť, aby krídlo bolo použiteľné na model. Letové skúsenosti popíšem v niektorom z nasledujúcich článkov.

Čítať ďalej

Strieborná nedeľa na letisku

Už v piatok, pri príprave výstavy, sme sa dohodli, že v nedeľu si pôjdeme zalietať, ak počasie dovolí. Nakoniec sme sa na letisku zišli len dvaja, ja a Maťo a tu je jeho hodnotenie: „Toto počasie sme si vymodlili“.
Kto tam s nami nebol, môže len ľutovať…

Bolo krásne slneč...

Čítať ďalej

Elektrovetroň – diel V.- rekapituácia

Elektrovetroň je hotový. Poďme teraz trochu rekapitulovať, upresnime si nejaké parametre a pripravíme model na prvý let.

Čítať ďalej

Elektrovetroň – diel IV. – Trup

Áno, je to tak, po takmer polroku dokončujem seriál o stavbe depronového elektrovetroňa, ktorý medzitým dostal názov EVO5, dielom o stavbe trupu. Fotografie som mal pripravené, len som čakal na dokončenie výkresu modelu. Takže teraz vám už nič nebráni pustiť sa do stavby.

Čítať ďalej

Sklabiná 18.11.2007 – tri vrtule a jedno krídlo

Dnes dopoludnia sa ukázalo slnko a vietor nikde. Sem tam nejaký oblak, a tak zopár telefonátov a po obede sme sa stretli v klube a naložili. Dnes malo mať premiéru krídlo, pripravované na EVO5 aj Brko. Varianta som sa preto rozhodol nechať doma.

Čítať ďalej

Nedeľa v klube

Predpoveď počasia sľubovala dážď a vietor, zamračené. No vonku celý deň svietilo slnko, oblakov minimum, no proti ceste na letisko bránil dosť silný vietor, aspoň na naše deproňáky silný. Takže som skončil v dielni. Vlastne skončili. Spolu s Maťom.

Čítať ďalej