„Lietame?“ ozval sa včera popoludní v telefóne Maťov hlas. Štátnice mal úspešne za sebou, zdravotnú prehliadku tiež, v rukách preukaz pilota motorových lietadiel, tak prečo nie, však? Ja som však mal pred sebou ešte jednu kontrolu (pracovníkov podľa pokynu šéfa), tak som sa sľúbil na podvečer. EVO5 je opravené, Tucano na zálet tiež pripravené a …
Čítať ďalej Zálet Tucana
Značka:Jeti
Sklabiná, povíkendové polietanie
Tak aby býva často zvykom, víkend bol škaredý a upršaný a ako začal pracovný týždeň, tak vonku všetko opeknelo. V pondelok som zavolal Maťovi, že ideme lietať. V utorok už volali kolegovci mne, tak sme išli aj my dvaja zas. V pondelok som zrušil jeden model a v utorok… mi náhoda nedovolila zrušiť druhý Podobné …
Čítať ďalej Sklabiná, povíkendové polietanie
Zánik EVO6
Po krásnej nedeli bol ešte krajší pondelok a keďže som už o pol tretej popoludní skončil prácu, rozhodol som sa doplniť deficit lietania a natrénovať hľadanie termiky s EVO 6. Skočil som do dielne a kým sa mi nabili baterky, popracoval som trochu na dokončení malého Tucana. A hurá na letisko. Podobné články: Zánik EVO6 …
Čítať ďalej Zánik EVO6
P-51D MUSTANG od výrobcu ART-TECH
Pajlotmato dostal k zostaveniu a zalietaniu ďalší model: P-51D MUSTANG od výrobcu ART-TECH. Opäť pre vás pripravil recenziu modelu s fotografiami a dve videá zo záletu. Podobné články: Použitie prevodníku a softwaru zo stavebníc ART-TECH Cessna 182 od výrobcu SKYARTEC Mustang pristál Sklabiná 22. apríla 2007 Dnes som dal ranu
F-18 Hornet
Pajlotmato mi poslal prvé fotografie nového stroja, dvojmetrového Horneta. Podobné články: Znovuzrodený HORNET ohúril aj samotného majiteľa 🙂 Sklabiná 18.5.2008 – Ticho pred búrkou Sklabiná 11.5.2008 – Nový spaľovák F-18 Hornet 18.4.2010 – Modelárska sobota
EVO a 283010 – prvé testy
Dnes som urobil laické statické testy elektrovetroňa s novým čínskym motorom z Himodelu 283010, so statorom rozmeru 22×12 mm. Ampérmeter som nepoužil, snažil som sa napodobniť situáciu modelu vo vzduchu. Podobné články: Algol – prvé lety Prvé jarné lietanie Sklabiná 10. februára 2008 – deň záletov Tucano, rýchly elektrolet, diel V. – rekapitulácia Jar je …
Čítať ďalej EVO a 283010 – prvé testy
Sklabiná 13. 1. 2008 – Blázni na snehu
Konečne bolo nad nulou, svietilo slnko a nefúkal vietor. Telefóny predpoludním zadrnčali a po trinástej hodine sme boli takmer všetci na letisku. Polietali sme aj pošantili, zbavili sa absťáku a čosi aj klepli o zem 😉 A čosi ostalo len na zemi. Podobné články: Sklabiná 17.7.2007 – EVO5 a bezvetrie – to je ono Sklabiná …
Čítať ďalej Sklabiná 13. 1. 2008 – Blázni na snehu
Elektrovetroň – diel V.- rekapituácia
Elektrovetroň je hotový. Poďme teraz trochu rekapitulovať, upresnime si nejaké parametre a pripravíme model na prvý let. Podobné články: Model z Depronu – diel VII. – Rekapitulácia Elektrovetroň – diel I. – Skôr než začneme Tucano, rýchly elektrolet, diel V. – rekapitulácia Elektrovetroň – diel IV. – Trup Elektrovetroň – diel II. – Kormidlá
EVO5 s upravenou plechovkou
Ako som už avizoval, upravil som si štandardný feritový motor MIG 400 pre elektrovetroň EVO5. V nedeľu 14. októbra 2007 som mal možnosť konečne motor otestovať a porovnať ho s pôvodným, neupraveným motorom. Prinášam Vám praktické výsledky testov. Podobné články: Sklabiná 17.7.2007 – EVO5 a bezvetrie – to je ono Elektrovetroň – diel V.- rekapituácia …
Čítať ďalej EVO5 s upravenou plechovkou
Elektrovetroň – model pre začiatočníka
Elektrovetroň je štvrtý model lietadla, ktoré som postavil a druhý, ktorý som navrhol. Cieľom malo byť navrhnúť jednoduchý a lacný cvičný model, ktorý by zvládol začiatočník postaviť aj pilotovať a ktorý by bol z moderných penových materiálov, ktoré sa ľahko spracovávajú a ľahko opravujú a pritom sú odolné pri nehodách, o ktoré nie je u …
Čítať ďalej Elektrovetroň – model pre začiatočníka