Jeti tagged posts

Zálet Tucana

„Lietame?“ ozval sa včera popoludní v telefóne Maťov hlas. Štátnice mal úspešne za sebou, zdravotnú prehliadku tiež, v rukách preukaz pilota motorových lietadiel, tak prečo nie, však? Ja som však mal pred sebou ešte jednu kontrolu (pracovníkov podľa pokynu šéfa), tak som sa sľúbil na podvečer. EVO5 je opravené, Tucano na zálet tiež pripravené a aj s U-3 by bolo ísť do vzduchu. O pol piatej som volal Maťovi a bol v klube.

V dielni so...

Čítať ďalej

Sklabiná, povíkendové polietanie

Tak aby býva často zvykom, víkend bol škaredý a upršaný a ako začal pracovný týždeň, tak vonku všetko opeknelo. V pondelok som zavolal Maťovi, že ideme lietať. V utorok už volali kolegovci mne, tak sme išli aj my dvaja zas. V pondelok som zrušil jeden model a v utorok… mi náhoda nedovolila zrušiť druhý

V pon...

Čítať ďalej

Zánik EVO6

Po krásnej nedeli bol ešte krajší pondelok a keďže som už o pol tretej popoludní skončil prácu, rozhodol som sa doplniť deficit lietania a natrénovať hľadanie termiky s EVO 6. Skočil som do dielne a kým sa mi nabili baterky, popracoval som trochu na dokončení malého Tucana. A hurá na letisko.

Čítať ďalej

P-51D MUSTANG od výrobcu ART-TECH

Pajlotmato dostal k zostaveniu a zalietaniu ďalší model: P-51D MUSTANG od výrobcu ART-TECH. Opäť pre vás pripravil recenziu modelu s fotografiami a dve videá zo záletu.

Čítať ďalej

F-18 Hornet

Pajlotmato mi poslal prvé fotografie nového stroja, dvojmetrového Horneta.

Čítať ďalej

EVO a 283010 – prvé testy

Dnes som urobil laické statické testy elektrovetroňa s novým čínskym motorom z Himodelu 283010, so statorom rozmeru 22×12 mm. Ampérmeter som nepoužil, snažil som sa napodobniť situáciu modelu vo vzduchu.

Pôvo...

Čítať ďalej

Sklabiná 13. 1. 2008 – Blázni na snehu

Konečne bolo nad nulou, svietilo slnko a nefúkal vietor. Telefóny predpoludním zadrnčali a po trinástej hodine sme boli takmer všetci na letisku. Polietali sme aj pošantili, zbavili sa absťáku a čosi aj klepli o zem 😉 A čosi ostalo len na zemi.

Čítať ďalej

Elektrovetroň – diel V.- rekapituácia

Elektrovetroň je hotový. Poďme teraz trochu rekapitulovať, upresnime si nejaké parametre a pripravíme model na prvý let.

Čítať ďalej

EVO5 s upravenou plechovkou

Ako som už avizoval, upravil som si štandardný feritový motor MIG 400 pre elektrovetroň EVO5. V nedeľu 14. októbra 2007 som mal možnosť konečne motor otestovať a porovnať ho s pôvodným, neupraveným motorom. Prinášam Vám praktické výsledky testov.

Čítať ďalej

Elektrovetroň – model pre začiatočníka

Elektrovetroň je štvrtý model lietadla, ktoré som postavil a druhý, ktorý som navrhol. Cieľom malo byť navrhnúť jednoduchý a lacný cvičný model, ktorý by zvládol začiatočník postaviť aj pilotovať a ktorý by bol z moderných penových materiálov, ktoré sa ľahko spracovávajú a ľahko opravujú a pritom sú odolné pri nehodách, o ktoré nie je u začiatočníkov núdza. A aby na lietanie nepotreboval veľa miesta.
Posúďte sami, ako sa mi to podarilo.

Čítať ďalej