MIG 400 tagged posts

Tucano, rýchly elektrolet, diel V. – rekapitulácia

Tucano je hotové. Poďme teraz trochu rekapitulovať, upresnime si nejaké parametre a pripravíme model na prvý let.

Čítať ďalej

Sklabiná 27.05.2008 – Rezálet EVO5

Keďže po cestovateľskom víkende som mal modelársky absťák, privítal som Mirov návrh zobrať deti z krúžku na letisko a polietať si. Už dlhšie som chcel prevetrať svojho Juniora a tiež som plánoval vyskúšať nový trup s krídlom EVO5. Predtým som ešte stihol z EPP dosky 10 mm vyrezať podľa nových šablón tieňový trup Algola, zložím ho skôr, než plnokrvný stroj, nech si odskúšam pohon a ovládanie.

Čítať ďalej

Tucano, rýchly elektrolet, diel I. – pred stavbou

Embraer Tucano je brazílske cvičné vojenské lietadlo ladných tvarov, ktoré priam zvádza ku stavbe modelu. V našich končinách plán vyšiel tlačou v Model Hobby 1/2007 podľa RCM, ktoré zverejnilo pôvodný plán autora. Celobalzový model sa mi zapáčil svojim tvarom, skôr ale, než som začal so stavbou, klubový kolega Brada ho dokončil. Samozrejme z Depronu. Po zálete modelu pilotom pajlotmato som sa rozhodol model čo najskôr dokončiť. Keďže informácie o tomto modele a jeho fotografie vzbudili živý záujem na diskusných fórach, rozhodol som sa celú stavbu dokumentovať a priniesť všetky informácie mojim čitateľom. Najskôr však pár viet úvodom.

Čítať ďalej

Oprava trupu Elektrovetroňa

Okrem krídla som na EVO-5 / EVO-6 depronovom elektrovetroni musel opravovať aj trup. Pristál som s ním kolmo dole z asi 100 metrov do oračiny 😉 Čistý lom trupu zvádzal o jeho oprave, dobre navrhnutá motorová prepážka tiež nedala veľa práce. Radšej som ale vyrobil nový trup, ten opravený by možno chvíľu poslúžil, ale nový bol hotový rýchlejšie, aj za použitia dobrých dielov zostarého. Tu je pár fotografií.

Čítať ďalej

Sklabiná 11.5.2008 – Nový spaľovák

Na tento deň sme mali pripravených niekoľko nových modelov a tešili sme sa, kedy konečne nám počasie umožní dostať sa do vzduchu. Nejaké pokusy už boli v sobotu, ale nebolo to ono, ja osobne nemám rád vietor, no nedeľa konečne vyšla. A okrem nových modelov sa medzi nami objavil aj nový modelár. A tak nás bolo plné letisko.

Čítať ďalej

Otváranie neba Zolná 3.5.2008

Cez internet sme na poslednú chvíľu dostali pozvanie zúčastniť sa akcie Otváranie neba 2008 na modelárskom letisku Zolná. Zhodnotili sme stav modelov aj možnosť členov klubu zúčastniť sa a v sobotu ráno o deviatej sme 4 autami vyrazili do Zolnej, aj keď počasie nebolo jednoznačne pekné. Myslím, že sa oplatilo.

Čítať ďalej

Sklabiná 9. 3. 2008 – lety pod mrakom

Po dlhom čase nastalo počasie, použiteľné pre modelárstvo. Nesvietilo slnko, nefúkal vietor, teplota tesne nad 10 °C, oblaky cez celú oblohu. A keď máte niekoľkotýždňový absťák a nové alebo vynovené modely, tak ani takéto počasie vám nezabráni ísť na letisko a stráviť tam pár hodín.

Čítať ďalej

Sklabiná 24.2.2008 – Cessna konečne lieta, vybúrení dosýta

V nedeľu sa tak neskutočne vyjasnilo a oteplilo, že ma až štvalo, že musím byť u zákazníka a keď o jedenástej začali vyzváňať telefóny, švihal som, aby som čo najskôr mal fajront. O pol druhej ale už som bol v klube a kým som pripravoval EVO6, začali prichádzať kolegovia. Chýbal len Vlado M., ktorý marodoval a Samo A.

Čítať ďalej

Sklabiná 10. februára 2008 – deň záletov

Ukázalo sa pekné počasie, nebo bez obláčika a vietor naozaj len mierny, tak sme sa opäť vybrali v plnej zbroji na naše letisko v Sklabinej. Pilotov sa nás stretlo dosť a aj modelov, z ktorých niektoré čakal prvý a niektoré opakovaný zálet.

Čítať ďalej

EVO a 283010 – prvé testy

Dnes som urobil laické statické testy elektrovetroňa s novým čínskym motorom z Himodelu 283010, so statorom rozmeru 22×12 mm. Ampérmeter som nepoužil, snažil som sa napodobniť situáciu modelu vo vzduchu.

Pôvo...

Čítať ďalej