Občas sa stane, že model dopadne na zem väčšou rýchlosťou a pod iným uhlom, ako obvykle. Stalo sa mi to aj s depronovým elektrovetroňom EVO6. A dokonca dvakrát. Prvý raz som o tom písal v tomto článku, teraz prinášam fotografie z druhej havárie.
Čítať ďalejKategória Moje modely
Minulý „lámací“ víkend som úspešne prečkal v kruhu svoje rodiny mimo mesta, takže o „likvidácii“ Maybuga aj Hawka mám len sprostredkované informácie a fotografie, rovnako ako o úspešnej reinkarnácii veľkého Horneta Blue Angels po jeho krátkom a poslednom účinkovaní v Ražňanoch. Aby som nevyšiel z cviku, rozhodol som sa polietať cez týždeň. Rovnaký nápad mal aj Samo A. a Miro K. s deťmi z krúžku. Dva razy presviedčať sa nenechal ani Miro Š. a Pajlotmato.
Najskôr teda tie fotky ...
Čítať ďalejTak sa nám nejak nakopili opravené, upravené alebo nové modely a už len ostalo ísť s nimi na letisko a vyskúšať ich.
Čítať ďalejOkrem krídla som na EVO-5 / EVO-6 depronovom elektrovetroni musel opravovať aj trup. Pristál som s ním kolmo dole z asi 100 metrov do oračiny 😉 Čistý lom trupu zvádzal o jeho oprave, dobre navrhnutá motorová prepážka tiež nedala veľa práce. Radšej som ale vyrobil nový trup, ten opravený by možno chvíľu poslúžil, ale nový bol hotový rýchlejšie, aj za použitia dobrých dielov zostarého. Tu je pár fotografií.
Čítať ďalejTento veľký depronový model bol navrhnutý na pozorovacie a fotografické lety. Tvar trupu bol inšpirovaný britským modelom Magpie, krídlo je tak trochu väčšia Lazzy Bee alebo Junior (U-3). Pôvodne bol poháňaný neodymovým motorom VM 2727 s planetovou prevodovkou MP-JET, tá ale nezniesla tak veľký výkon. Pohon zabezpečovali osemčlánky GP200, ale stačili tak na šesť minút letu. Neskôr bol motor nahradený strieďákom a aku A123 trojčlánkom alebo LiPol 2800 mAh trojčlánkom.
Čítať ďalejU-2 bol koncept modelu ako nosiča (digitálneho kompaktného) fotoaparátu pre fotografovanie a filmovanie z modelu lietadla. Ako to už býva, medzitým do stavby niečo prišlo ale vývoj sa nezastavil a tak nakoniec z modelu ostal veľký cvičný model, niečo ako obrovský Junior. Tu sú fotky zo stavby, ako tento model vznikal.
Čítať ďalejDnes dopoludnia sa ukázalo slnko a vietor nikde. Sem tam nejaký oblak, a tak zopár telefonátov a po obede sme sa stretli v klube a naložili. Dnes malo mať premiéru krídlo, pripravované na EVO5 aj Brko. Varianta som sa preto rozhodol nechať doma.
Čítať ďalejŽiaľ, Elektrovetroň na predvádzačke havaroval a došlo na prvú vážnejšiu opravu. Nechal som si jeden deň na uležanie všetkého v hlave a v pondelok poobede zašiel do klubu. Pôvodne to vyzeralo na štyri pracovné pobyty v dielni, čo by sa pri troche šikovnosti dalo za dva dni zvládnuť…
Najsk...
Čítať ďalejDeň detí v Lesenicach je už tradične posunutý na prvú júlovú nedeľu prázdnin. Tradičným účastníkom zábavného dňa je aj Model-Klub Veľký Krtíš. Jednak sa dlhé roky poznám s dnes už bývalým starostom a jednak v tejto obci už tri roky učím malých žiakov narábať s internetom na miestnej základnej škole. Toho roku sme sa však zúčastnili v oklieštenej zostave a nakoniec nás to ani tak nemrzelo.
Čítať ďalejElektrovetroň je štvrtý model lietadla, ktoré som postavil a druhý, ktorý som navrhol. Cieľom malo byť navrhnúť jednoduchý a lacný cvičný model, ktorý by zvládol začiatočník postaviť aj pilotovať a ktorý by bol z moderných penových materiálov, ktoré sa ľahko spracovávajú a ľahko opravujú a pritom sú odolné pri nehodách, o ktoré nie je u začiatočníkov núdza. A aby na lietanie nepotreboval veľa miesta.
Posúďte sami, ako sa mi to podarilo.
Najnovšie komentáre